سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد بیشتر حوزه فرهنگ و هنر با نگاه اقتصادی

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: فرهنگ و اقتصاد با هم ارتباط مستقیم دارند به طوری که کشور‌های رشد یافته از رهگذر فرهنگ و هنر عبور کرده اند.

امامقلی مدیر حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین افزود: در کشورمان شاهد شکل گیری بازاری در زمینه فرهنگ و هنر نبودیم به طور مثال در کشور‌های دیگر عروسک‌هایی خلق می‌شوند که بعد از آنکه از آن‌ها چند آیتم تولید شد جریان سازی می‌شود و نقش تربیتی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این موضوع در ایران رها شده است در حالی که برای رسیدن به جایگاه بالای فرهنگ و هنر باید جریان سازی اقتصادی شکل بگیرد.

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: برای هم افزایی دستگاه به منظور کمک به جایگاه فرهنگ و هنر در استان نیاز به یک مدیریت راهبردی داریم.

امامقلی گفت: حوزه هنری در زمینه طراحی بازی‌های محیطی اقداماتی انجام داد که می‌توانست مخاطبان زیادی در بخش دانش آموزان داشته باشد و به عرصه گردشگری کمک کند، اما در این زمینه حمایت نشد.

وی افزود: در بخش ایده پردازی فعالیم، اما حمایت نمی‌شویم.

مدیر حوزه هنری قزوین به اعتبار کم حوزه هنری اشاه کرد و گفت: این بخش سالانه ۳ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲ میلیارد تومان آن هزنیه نیروی انسانی می‌شود.

امامقلی با بیان اینکه استان قزوین کمتر از ۵۰۰ صندلی در بخش سینما دارد، گفت: این موضوع بریا استان اصلا خوب نیست.

وی افزود: سعی داریم تا فیلم‌هایی که در قزوین اکران می‌شود هم در روستا‌ها هم اکران کنیم.

مدیر حوزه هنری قزوین گفت: هم اکنون یک سالن سینما در تاکستان شناسایی شده است که می‌توان از آن بهره‌مند شد، اما قوانین اداری مانع از آن است.

امامقلی گفت: اگر این سینما به حوزه هنری سپرده شود کمتر از یک ماه آن را تجهیز خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.