سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب زندگینامه استاد علی رضایی در هرمزگان

همزمان با هفته معلم، در مراسمی از کتاب زندگینامه استاد علی رضایی پیشکسوت ادبی و هنری هرمزگان با نام بازی باد و گریز برگ، رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در این مراسم گفت: کتاب زندگی نامه استاد علی رضایی نوشته خانم پروانه ماندگاری در ۹۵ صفحه و سه فصل است.

امینه دریانورد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت: استاد علی رضایی فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ و هنر هرمزگان، استاد دانشگاه، نمایشنامه نویس، و چره سرآمد فرهنگی است.

استاد علی رضایی نیز در این مراسم گفت: هرمزگان گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ است که ظرفیت‌های زیادی برای معرفی آن وجود دارد.

او گفت: هرمزگانی‌ها پاسدار زبان و فرهنگ ملی بوده اند و مجموعه‌ای از تنوع زبانی و فرهنگی در استان وجود دارد.

استاد علی رضایی گفت: همواره به دنبال معرفی ظرفیت‌های تمدنی، تاریخی و فرهنگی هرمزگان بوده ام که آخرین کتاب من در این زمینه با نام هرمزگان در آینه تاریخ و فرهنگ، سال گذشته منتشر شد.

پروانه ماندگاری نویسنده کتاب زندگینامه استاد علی رضایی هم گفت: این کتاب با عنوان «بازی باد و گریز برگ» برهه‌های مختلف کودکی، نوجوانی و جوانی استاد علی رضایی را ارائه کرده است.

او گفت: تلاش استاد رضایی در گسترش آموزش و تدریس منشا اثر بسیاری در مناطق مختلف استان شده است.

استاد علی رضایی متولد سال ۱۳۲۷ در میناب است که ۵۶ سال سابقه تدریس زبان و ادبیات فارسی دارد.

بیش از ۳۰ نمایشنامه نوشته و بیش از ده عنوان کتاب در زمینه فرهنگ عامه، شعر، قصه و ادبیات با محور فرهنگ هرمزگان نوشته است.

این مراسم  با حضور اساتید پیشکسوت و خاطره گویی شاگردان استاد رضایی و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های اداره کل کتابخانه‌های هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.