سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آب شرب ۳ هزار روستای کشور با رویکرد جهادی دولت سیزدهم

رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو از تامین آب شرب ۳ هزار روستای کشور در ۲ سال گذشته با رویکرد جهادی دولت سیزدهم خبر داد.

مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حاشیه بازدید از روستا‌های نوار مرزی گنبدکاووس با اشاره به حرکت جهادی دولت سیزدهم در بخش آبرسانی روستایی افزود: در ۲ سال گذشته تامین کمی و کیفی آب شرب ۳ هزار روستا در کشور انجام شده است.

میثم جعفرزاده افزود: این طرح در ۴۳٠ روستای استان گلستان با اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومان در حال انجام است.

او همچنین گفت: اکنون ۱۵ روستای گنبدکاووس تنش آبی جدی دارند که با ۵ تانکر آبرسانی به روستا‌های نوار مرزی انجام می‌شود و تا یک ماه آینده نیز ۳ تانکر جدید به ناوگان آبرسانی گنبدکاووس افزوده خواهد شد.

جعفر زاده ادامه داد: تکمیل فاز‌های پنج و ۶ مجتمع آبرسانی فجر نوار مرزی در حوزه محرومیت زدایی دیده شده، اما اعتبار آن کم بود و در قراداد جدید جهاد آبرسانی که بین قرارگاه امام حسن (ع) و وزارت نیرو در حال تبادل است این فاز‌ها با اعتبار ۷٠٠ میلیارد تومان از اولویت‌های وزارت نیرو خواهند بود.

مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو همچنین افزود: برای اجرای طرح آب شیرین کن شهر کرند به لحاظ تامین آب مشکل نداریم، اما باید سنجش اقتصادی اولیه آن انجام شود و هفته آینده جلسه مشترکی برای بررسی راهکار‌های تامین مالی آن در وزارت نیرو برگزار خواهد شد.

منبع:صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.