سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورش پلیس برزیل به خانه بولسونارو

رئیس جمهور پیشین برزیل برای ورود به خاک آمریکا از گواهی واکسیناسیون جعلی استفاده کرده است.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای پیشین برزیل گرچه مدتی است سکان ریاست جمهوری را به لولا داسیلوا، رقیب چپگرای خود داده است، اما هنوز هم به دلیل سیاست‌ها و مواضع جنجالی خود در کانون توجهات رسانه‌ها قرار داد. همچنین دادگاه عالی برزیل چند پرونده پیرامون اقدامات او تشکیل داده و در حال تحقیق در این باره است. 

به گزارش تله تریدر، پلیس فدرال برزیل بامداد امروز (چهارشنبه) به خانه بولسونارو در برازیلیا یورش برد. 

یورش پلیس و جستجوی خانه بولسونارو در راستای انجام تحقیقات در مورد گروهی انجام می‌شود که اقدام به وارد کردن داده‌های نادرست درباره واکسیناسیون کرونا به سیستم وزارت بهداشت برزیل کرده بودند. 

پلیس فدرال برزیل در این باره می‌گوید: این افراد با این کار می‌توانند گواهی‌های واکسیناسیون جعلی صادر کرده و از آن برای دور زدن محدودیت‌های بهداشتی فعلی اعمال شده از سوی وزارت بهداشت برزیل و آمریکا استفاده کنند. 

رسانه‌های می‌گویند گواهی واکسیناسیون جعلی برای بولسونارو، اعضای خانواده و دستیاران نزدیکش صادر شد تا آن‌ها بتوانند وارد خاک آمریکا شوند. 

تاکنون ۶ فرد در این ارتباط بازداشت شده اند. با این حال، هنوز حکمی جهت بازداشت بولسونارو صادر نشده است. با این وجود، پلیس فدرال تلفن همراه او و همسرش را توقیف کرده است. 

بولسونارو ۲ روز پیش از مراسم تحلیف داسیلوا به دلیل نگرانی از بازداشت خود به ایالت فلوریدا در آمریکا سفر کرد. این در حالی است که بر اساس قوانین آمریکا او باید واکسن کرونا را دریافت کرده و گواهی آن را به همراه داشت. رئیس جمهور راستگرای پیشین برزیل یکی از مخالفان سرسخت واکسیناسیون بود و هرگز حاضر نشده بود واکسن دریافت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هیتلر برزیل