سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه سند بالا دستی برای طرح توسعه اقتصاد دریا محور

معاون مهندسی سازمان بنادر گفت : در همایش هفته آینده طرح توسعه اقتصاد دریا محور و بررسی تراز سنجی دریا بررسی خواهد شد.

علی فتحی گفت:   در کشور  باید بتوانیم بین  بخش علمی و دانشگاهی  در حوزه  صنعت ارتباط رو برقرار کنیم و در بخش نیازمندی و چه در حوزه ارتباطات باید بتوانیم گام های بلندی برداریم.

به گفته معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی،  ایران تنها عضو رسمی  انجمن بین المللی دریانوردی است و ما جزء ۶۵ عضو اصلی  آن هستیم .

او می گوید:  توسعه اقتصاد دریا محور را از   سال ۸۳  دنبال کرده ایم و این  یک طرح مطالعاتی است که در شورای عالی شهرسازی  سند بالا دستی برای آن  ایجاد شده داشته باشیم  ودر همایش هفته آینده در  این خصوص بحث و بررسی می شود.

 فتحی ادامه داد: امروز یک شبکه ملی در حوزه  جزر مد و تراز سنجی تشکیل شده و در این حوزه  از تجربیات بین المللی استفاده شده و  در  این زمینه هم  از کل نوار ساحلی بخش داده ها و پایگاه داده ها تشکیل شده و پارامترهای دریایی در کل کشور مستقر است و از این پایگاه ملی بهره مند خواهیم شد و تمام رفت های بخش ساحل و دریا با ساحل را در هدف رصد داریم.

او گفت: در بخش تولید و توسعه نرم افزارها  هیچ محدودیتی وجود ندارد و  برای آن هم یک فضای ایمن در بخش دریا  ایجاد شده است و شرکت های دانش و در بخش نرم افزار در مجموعه و در کل بنادر یه صورت بومی اقداماتی انجام می شود.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، دریانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.