سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد آخرین خط مقدم دشمنان برای ضربه زدن به ایران است

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: با حمایت‌های دولت، مجلس و تلاش کارفرمایان و کارگران خط مقدم اقتصادی را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه روز کارگر همه کارگران تعطیل هستند، گفت: البته ماهیت کار‌ها و شغل‌ها باعث می‌شود بعضی از گروه‌های کارگری تعطیل کامل نباشند و کار ادامه پیدا کند، اما حضور کارگران به عنوان روز تعطیل محسوب می‌شود و به همین جهت مزایای آن باید توسط کارفرمایان به کارگران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دشمنان بیشترین و بدترین فشار‌های اقتصادی را به کشور وارد می‌کنند، اظهار کرد: به لطف خدا و با امید به آینده و همچنین با رهبری مقام معظم رهبری، همه تلاش می‌کنند این مشکلات را پشت سر بگذارند و قطعا پشت سر خواهیم گذاشت.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار  خط مقدم اقتصادی دشمنان را آخرین تلاش‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران عنوان و بیان کرد: با حمایت‌های دولت و مجلس و همچنین تلاش کارفرمایان و کارگران این جبهه را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت تا با شرایط پایدار در کشور تولید ثروت داشته باشیم تا مردم در حوزه اقتصادی آرامش داشته باشند.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های مجلس درباره انتظار از نهاد تقنینی از سوی جامعه کارفرمایان و کارگران اظهار کرد: انتظار این است که نگاه و مسیر کشور را به سمت تولید و کار مولد سوق دهند و تمام قوانین تولید محور باشند. سال‌های سال به دلیل وجود نفت، دلال محور بودیم و ارزش‌ها بر محور نفت برقرار بود، اما انتظار این است که ارزش‌ها و قوانین به سمت تولید محوری چرخش پیدا کند.

آهنی‌ها افزود: اگر با حمایت و همکاری بین بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله مجلس، دولت و کارفرمایان و همچنین کارگران می‌توانیم مشکلات موجود را پشت سر بگذاریم و شرایط خوبی بر کشور ایجاد شود.

گام بلند کارفرمایان در نوسانات سخت اقتصادی

در ادامه رحمت الله نوروزی با اشاره به تبیین نقش کارگران توسط رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران با ایشان گفت: نقش کارگران عزیز در توسعه، پیشرفت، سازندگی و خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان بر کسی پوشیده نیست و به همین جهت باید به کارگران عزیز که در جریان انقلاب، جنگ و سازندگی نقش آفرین بوده‌اند افتخار کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های کارفرمایان برای حمایت از کارگران تصریح کرد: کارفرمایان در شرایط سخت اقتصادی که شاهد نوسانات سخت هستیم، با نگاه تثبیت اشتغال پایدار و مولد گام‌های بلندی را برداشته‌اند.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس  درباره اقدامات مجلس و این فراکسیون در رابطه با کارگران اظهار کرد: در دوره یازدهم ۳۵ جلسه هیئت رئیسه فراکسیون کارگری با حضور وزرای قبلی و جدید کار و همچنین معاونان ایشان داشته‌ایم. تلاش داریم در برنامه هفتم پیشرفت بر اساس شرایط کارفرمایان و کارگران، اقداماتی را در حمایت از کارگران انجام دهیم.

وی افزود: هم اعضای کمیسیون اجتماعی و هم تمام مجلس یازدهم نگاه مثبتی به حمایت از کارآفرینان، کارفرمایان و کارگران عزیز دارند و در این راستا برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

نوروزی با اشاره به اینکه رئیس جمهور رئیس کارگروه اشتغال است و وزیر کار دبیر آن است، گفت: در استان‌ها استانداران رئیس کارگروه اشتغال و مدیران کل، دبیران این کارگروه محسوب می‌شوند. باید مجموعه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا شرایط برای جامعه کارگری و تولید بهبود پیدا کند و این همان مسئله‌ای است که رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش مورد تاکید قرار داده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.