سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای پرداخت ساعتی ۳ تا ۵ دلار برای تابوشکنی!

اجتماعی و فرهنگی بودن مسئله حجاب را نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما ندیدن پروژه‌های امنیتی دشمن هم ناقص دیدن ماجراست. به هر دو روی سکه باید توجه کرد.

مسئله‌ی حجاب چند صباحی است به یکی از موضوعات محوری مباحث اجتماعی در کشور تبدیل شده است؛ این موضوع بخصوص پس از ماجرای خانم مهسا امینی در سال ۱۴۰۱ وارد فاز تازه‌ای شد.

حادثه‌ی تلخی که البته به روال معمول با ورود اپوزیسیون و دولت‌هایی مانند آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی رنگ و بوی امنیتی و سیاسی مشخصی هم به خود گرفت.

اینکه اعتراض را باید با اغتشاش تفکیک کرد و اینکه مسئله‌ی حجاب در حال حاضر هم به موضوعات اقتصادی و نارضایتی مردم ارتباط دارد و هم با موضوع فرهنگ کاملاً در هم تنیده است و اقدام انتظامی صرف حتماً استراتژی ناقصی است، همگی درست است، امّا اگر دوربین را در زاویه مناسبی قرار دهیم، گوشه‌ای از برنامه‌ریزی امنیتی و سیاسی دشمنان ایران هم کاملاً واضح است.

در کنار اقدامات سیاسی و امنیتی معمول، یکی از پروژ‌ه‌های معمول دشمن در این زمینه، عرفی‌سازی بی‌حجابی از طریق استخدام و اجیر کردن افرادی است که با پوشش‌های عجیب و غریب و تابوشکنانه در خیابان‌ها تردد می‌کنند تا نوع خاصی از پوشش مغایر با هنجار‌های جامعه ایرانی عادی سازی شود.

خودِ بحث میزان حجابی که افراد در جامعه دارند یک مسئله‌ی اجتماعی و فرهنگی است، و این اصلی‌ترین و فراگیرترین نکته درباره حجاب است، امّا مداخله‌ای که به صورت هدفمند در نُرم‌ها و هنجار‌ها می‌شود هم باید در نظر گرفت. 

بر همین اساس کسب اطلاع خبرنگار ما از برخی مراجع انتظامی و امنیتی حاکیست که اخیراً چندین فرد دستگیر شده‌اند که به گفته خودشان صرفاً ماموریت داشته‌اند تا با دریافت دستمزد، با نوع پوشش بخصوصی که با هنجار‌های ایرانی همخوانی ندارد در خیابان‌ها تردد کنند.

یکی از این خانم‌ها که بازداشت شده در این باره گفته است: "برای هر ساعت تردد با وضعیت تابوشکنانه در تهران به ما گفته بودند که مبلغ ۳ الی ۵ دلار به ما پرداخت می‌کنند".

منبع: تسنیم

برچسب ها: بی حجابی ، هنجار شکنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
والا نمیدونم این چیزا چطور سر از اخبار شما در میاره
چرا هیشکی به ما نمیگه بیا پول بگیر روسریتو وردار
حداقل شاید اینجوری شکم بچه رو سیر کنیم
فقط خدا
۱۵:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باز شروع شد عوامل بیگانه و جیرهخورخارجی و اسراییل حتما
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
محض رضای خدا یه چیزی رو خودتون گردن بگیرید این همه خانوم بی حجاب میگردن همه پول گرفتن ؟ خود شما مردم رو به اینجا رسوندین
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب خودشون هم جمع می‌کنند
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونها اصلا دنبال رواج لباسهای ناجور نیستند
بلکه به مرگ گرفتن تا نظام به بیحجابی بدون روسری رضایت بده....همین هم برای اونها یک قدم مهم و پیروزی بزرگه
که بخاطر واهمه مسئولین از انجام عمل قاطع دارن بهش دست پیدا میکنند
مسئولین نظاره گر هستن تا بیحجابها سالگرد بیحجابی شون رو هم جشن بگیرن و یواش یواش حکومت رو تسلیم کنن
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدایی چرا دروغ می گید همش ؟
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتون خنده شما رو نمی گیره از این مزخرفات 5 دلار چی میشه 1 مرغ نمیشه الان مرغ ها شدن 3 کیلویی
مبارز
۰۳:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به آقایان چند دلار میدن؟ برای شلوارک و دمپایی و تی شرت ساحلی؟اگر جلوی لباس پاره باشه چقدر اضافه میشه؟
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بسمه تعالی
این بدترین و بزرگترین اشتباه برخی انسانها ست که به هر بهانه ای حتی مشتی پول کثیف به دین و مذهب و ارزشهای دینی و اجتماعی و فرهنگی و خون شهدا و حتی کشور خود خیانت کند
تا به ساز کشورهای غربی برقصد و دشمنان ایران اسلامی را شاد و گستاخ تر
نماید .
قابل ذکر است اگر امروز بخاطر چندرغاز
به وجدان خفته خود و خانه و خانواده و جامعه و بخصوص خون شهدا و دین و
آیین و کشور خود خیانت می کنی و به
بیگانگان خدمت می کنی ،مطمئن باش که فردا نزد همان بیگانگان خائن به شمار می روی و نه تنها برایت هیچ ارزشی قائل نیستند بلکه اگر روزی گذرت به کشورهای آنها بیفتد ترا بیگانه و وطن فروش می دانند و عرصه را بر تو تنگ می کنند و هیچ جایی در قلبشان نخواهی داشت.
و چه نیکو ست که قبل از هر اقدامی
خوب به آبرو و حیثیت و عواقب آن خوب
بیندیشی .
یاعلی
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
والله از سیاست سر در نمیارم ولی تو قرآن گفته، سوره نور آیه ۳۱ نوشته. اما اگر میخواهی کامل نظرشو بفهمی از ۲۵ تا ۳۸ کامل بخون
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی از پیام رسانها از ابتدا باید کلا بسته میشد مثل اینستاگرام ، فضای مجازی نباید ول باشد همینطور که فضای حقیقی نباید ول باشد. اخطار و جریمه برای خانواده هایی که فرزند دختر رو ول کرده و به فرهنگ لگد پراکنی میکنند باید درنظر گرفته شود. در اماکن عمومی و ادارات و... با بی حجابی برخورد و جریمه سنگین در نظر گرفته شود همونطور که برای کمربند ایمنی سرنشین جلو قرار داده شد.
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینو دیگه از کجا دراوردین
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این زنهایی که بیحجاب هستند یا میخوان از خارجیها تقلید کنند که یه تقلید کاریکتور مابانه وخنده داره یا میخوان جلب توجه کنند که عقده ای هستند
غفار
۱۷:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فیلم سینمایی جولان شیاطین
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فضای رهاشده مجازی و ماهواره و دشمنان محرک و فعال در حوزه بی حیایی و بی حجابی بخش اصلی این داستان هستند.
عیسی
۱۵:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ما باید نگاه کنیم به گذشته نیاکان خود چگونه با چه عزتی زندگی کردند. در آثار بجا مانده از 2500 ساله شاهنشاهی نحو ه ی پوشش زنان آن دوره نظاره گر باشید.وببینید که زنان آن دوره کاملا پوشیده بودند.دوستان بدانید فرهنگ بیگانه قصد جدایی و دور کردن مارا از هویتمان دارد
یک ایرانی
۱۴:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا کجا 3تا 5 دلار میدن ما هم پول بگیریم
الهام
۱۴:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ببخشید کدوم سایت ثبت نام میکنند برای گرفتن دلار من پایه ام،شکم گشنه دین و ایمون سرش نمیشه
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو هم فزقی با خود فروخته های خارج نشین نداری
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
توي سالن جهنم
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام : آرایش صورت و موهایت را حذف کن لباس های میلیونی کمتر بگیر عمل سر و کله را کنسل کن .. پارتی شبانه و گشت و گذار چند صد هزاری شبانه را کم کن !! انقدر پول جمع میکنی که به دیگران هم کمک کنی !!
nashenas
۱۳:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
با دختران شل حجاب بالای شهر هم می توانید برخورد کنید
با رانت خواران بالای شهر هم می توانیدی برخورد کنید
با مفسدان اقتصادی بالای شهر هم می توانید برخورد کنید
و...
قطعا نه تا الان که همینطور بوده این بگیر و بندها برای مردم فرودست جامعه هست ولاغیر
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
درست حرف بزن خالق همه یکی است چه بسا در نزدخدا فقرا محبوبترند
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شل حجاب بالا و پایین شهر ندارد !! اگر هر پدر و مادری غیرت داشته باشد نمی‌گذارد دخترش مثل فحا....‌ها در خیابان ها بگردد ..
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من کسی که حتی نمیتونه یه پوشش درست برای خودش داشته باشه بیمار هست و داره همه جا فریاد میزنه من نیاز به توجه دارم.
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی پوشش یه نفر درست نباشه به طور غیر مستقیم به طرف مقابل داره میگه من هیچ اصل و نسبی ندارن و برام مزاحمت درست کن.
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حجاب جز اصلی ترین مسئله ما مردم غیرت پند ایران است وکنار از دین و اسلام از قدیم مردان ایرانی غیرتمند بودند و حالا بعضی ها از کوتاهی عمل کرد دولت و مسولان و حتی علما آخوندها جوانانمان ‌گمراه شدند البته علمای دین خیلی سستی کردن
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا حدودی با نظرت مخالفم
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سستی علمای دین برای این بود که مردم خواستند دین را از زندگی هایشان جدا کنند و ماهواره را الگوی خود و فرزندانشان کردند !! حالا که گرفتار شدند خدا و پیغمبر و دین خدا و علمای دین را بهانه می‌کنند .. باید خود را تغییر دهند
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه خیلی از این بی حجابی ها هم در غیاب خانواده انجام میشه. مثلا همین دانشجو های دانشگاه های درجه چهار به پایین. که از خانواده جدا میشن و در خابگاه زندگی میکنند.
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیانت به میهن یعنی همین که همراه دشمن بشی و خواسته باشی به خاطر یک مشت پول کثیف آبرو و شرفت رو بفروشی
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر مسائل اقتصادی درست شود وفقر از زندگی مردم دور بشه مشکلات فرهنگی درست میشه
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئله ی اقتصاد که سر جای خودشه ولی هیچوقت حجب و حیا و بی بندوباری و فحشا را با کم و زیاد بودن پول برای لوازم آرایش خریدن و لباس های رنگارنگ. پوشیدن و مو رنک کردن و هزینه های عمل چشمو ابرو و دماغ و دهن ..‌‌ سنجش نکن !!!
ایرانی
۱۲:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی هاشون برای پول اینکار هنجارشکنانه را انجام میدن بعضی هاشون هم اینها رو میبینن الگوبرداری میکنن بدون اینکه پولی گرفته باشن. جمع کنین توروخدا این مسخره بازیها رو. امنیت روانی جامعه رو بهم ریختن. بی حجابی حرام الهی و قانونی و حرام سیاسی است. دیگه با چه زبونی بگیم؟
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید هزینه تخلف بره بالا. سلبریتی های بی قانون که شایسته مشهور بودن رو ندارن رو با افراد قانون مند و با اخلاق و مومن جایگزین کرد. عده ای از مردم تحت تاثیر فضای مد و افراد مشهور هستن.
فضای رسانه ای کشور بسیار مهم هست و با فرهنگ میلیون ها انسان در ارتباط هست نباید اجازه داد هر کسی وارد این فضا بشه.
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
درست میگید باید بازیگران هنجارشکن میلیاردی جریمه شوند
زهره
۱۲:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بایدبگیرن دستگیرشون کنن جیره خوران حرام خور خورمزدورنبایدتابوشکنی شه من خودم خانمم و به امنیت نیاز دارم آفایون هم ازخودشون مایه بذارن لازم نکرده سرک توهمه چیزبکشن آقابون ببی غیرت هوسبازبی ناموس که طرفداربی حجابی وولنگاری هستن ازخودشون وخانوادشون شروع کنن تاامثال اراذل بهشون تعرض کنن
nashenas
۱۲:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر نمیکنی این حرفا دیگه قدیمی شده برای سر پوش گذاشتن به گرانی های افسار گسبخته از قیمت مرغ بگیر تا خودرو و مسکن و گوشت و حبوبات و برنج و پوشاک الی ماشال الله و کم بودن حقوق کارگران ( خیلی جالبه حقوق کارگران رو با کارمندان متناسب میکردند چیه دریافتی کارگر مثل کارمند هست والا پاداش ها یکی هست مزایای گوناگون یکی هست دادن مزایا مناسبتی یکی هست شرایط و محیط کاری کارگران با کارمندان یکی هست که میخواهی اینو باهم متناسب کنی) هزینه های درمان رو که نگو سر به فلک کشیده راستی اختلاس 92همت به کجا رسید ههههههههه ماشین های شاسی بلند چی شد
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا اینا چه ربطی به رعایت دین خدا داره !! ؟ سیر یا گرسنه با ماشین یا بی ماشین خانه دار یا بی خانه !! همه دین خدا را رعایت می‌کنند!! مگر بی دین های بی بندو بار
nashenas
۱۲:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر نمیکنی این حرفا دیگه قدیمی شده برای سر پوش گذاشتن به گرانی های افسار گسبخته از قیمت مرغ بگیر تا خودرو و مسکن و گوشت و حبوبات و برنج و پوشاک الی ماشال الله و کم بودن حقوق کارگران ( خیلی جالبه حقوق کارگران رو با کارمندان متناسب میکردند چیه دریافتی کارگر مثل کارمند هست والا پاداش ها یکی هست مزایای گوناگون یکی هست دادن مزایا مناسبتی یکی هست شرایط و محیط کاری کارگران با کارمندان یکی هست که میخواهی اینو باهم متناسب کنی) هزینه های درمان رو که نگو سر به فلک کشیده راستی اختلاس 92همت به کجا رسید ههههههههه ماشین های شاسی بلند چی شد
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام به همه هموطنان عزیز موافق حجاب از من که یک مادر ۵۴ ساله هستم این نصیحت را بشنویید من همیشه به بچه های خودم هم میگم که : اگر اشتباهتون رو نپذیرید و مدام آن رو توجیه کنید و بهانه بیاریید هیجوقت ایرادتون رو برطرف نمیکنید الان به شما عزیزانم هم میگم اگر اشتباه ها رو قبول نکنید و مدام دیگران را مقصر بدونید و کم کاری ها و تمام مشکلات جامع رو گردن بیگانه ها و کسانی که دوستشون ندارید بندازید ضعف و معایب خودتون رو نمی بینید و حلش نمی کنید عزیزان من از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم عزیزانم خدا را شاهد بر فکر و اعمالتون ببینید هر کس رو دور بزنید خدا رو هیچوقت هیچوقت نمی تونید دور بزنید دست خدا به همراه همه ی شما عزیزان و دلسوزلن مملکتم الهی آمین
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نام خدا
خداوند خوب به این افراد اشاره کرده که در جهنم با صورت به زمین کشیده میشن، اینا پیشاپیش مرده اند
مرگ بر بی حجاب.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به هر حال، به خاطر پول یا جلب توجه !
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من این شرایط گذراست و خانم های ایرانی عمدتاً به رعایت حجاب حداقل در حد معمول باز خواهند گشت .
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقتصاد ما به چه وضعی گرفتار شده که بخاطر ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومن به هر خفتی تن میدیم؟
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما تن نمی دهیم ، یه عده هرزه ، به این بهانه هرزگی وبی حجابی می کنند
مریم
۲۱:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلیها به خاطر پول و شغل چادر سر میکنن . این هم نوعی تن به خفت دادنه . بر فرض که این اعتراف واقعی باشه؟
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
من خانم محجبه ومسنی هستم با همسرم سوار ماشین بودیم برای ما پیامک بی حجابی اومد من متوجه شدم که اینا هیچ کاریشون رو اصول نیست و فهمیدم همه چیز کشکیه
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
منم باور کردم!
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام
وقتی که عکس و فيلم اوضاع تونا نشون دادن مشخصت میشه چاه چند کله آب داره
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو حالا محجبه ی مسن هستی یا یه آقا ؟؟!
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
شکم گشنه دین و ایمون نداره
البته ضرب المثل هست ولی تا وقتی معاش مردم در تنگنا باشه بدتر از این بساط هم میشه
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ولی اینهایی که بی حجابند تقریبا ۱۰۰ درصدشون جز پول دارا ها هستند.
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردم باید باهوش باشند و مثل اینها نشوند و پلیس و دستگاه قضا هم با اینها برخورد سخت بکنند
بعضی چیزها رو که نمی شه بخشید چون به عفت و امنیت جامعه ضرر وارد می کنه
حامد
۱۰:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی اقتصاد نقطه ضعف جامعه میشه و دلار نسبت به ریال نامتوازن میشه اونوقت با ساعتی ۴ دلار فرهنگ و تمدنت رو میخرند
همینه که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند از دری که فقر وارد بشه از در دیگه ایمان بیرون میره
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجا باید ثبت نام کنیم
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاک تو سر وطن فروشت بشه بی فرهنگ
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفم
یک ایرانی
۱۴:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به منم بگو اگه پیدا کردی
علیرضا
۰۳:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو همینطور با همین فرمون بری شک نکن پول بهت میدن نیاز نیست ثبت نام کنی
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
از بدحجاب های بی بند وبار بپرس بهت میگن
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام به نظر من باید چند مفسد اقتصادی اعدام کنن و دست دزدان و اختلاسگران محترم هم قطع کنن من قول میدم مردم خودشون جلو این بی حجابی ها را میگیرند
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا میشه ربط اقتصاد و بی حجابی رو توضیح بدید آیا کسانی که وضع اقتصادی خوبی دارند با حجاب هستند؟
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حجاب دستور الهی است حالا چون چند تا اختلاسگر وجود دارد که در همه حکومتها وجود داره زنان و دختران باید لخت شوند شما بنده خدا هستید نه حکومتها
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونی که پول میگیره همه جا در صحنه باشه جیره خوار های بی شرف شماها هستند نه دختران این مرز وبوم ،تهمت و افترا کار شماها بوده وهست
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من کسی که حتی نمیتون یه پوشش درست داشته باشه بیمار هست و داره همه جا فریاد میزنه من نیاز به توجه دارم. یه سر برو تو دانشگاه های رده چهار کشور میبینی که چه وضع کثافتی درست شده برای پول هر غلطی میکنند.چرا؟ چون نه در رشته ای که درس میخونند آینده ای هست و نه سختگیری از طرف حراست و دانشگاه هست.
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا باید واقعیت جامعه را قبول نکرد و با این سناریو های عجیب خودتون گول بزنید و مردم مشغول کنید.
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعیت جامعه اینه که اگه حجاب اختیاری بشه از فرداش خیلیا بیناموس میشن. و خیلی از خانوم ها که تن به این ننگ دادن نباید انتظار داشته باشن مثل قبل باهاشون رفتار بشه.البته الان خیلی از کشف حجاب ها مال این دختر دهاتی ها هست که برای دانشگاه اومدن تو شهر و هیچ اصل و نسبی ندارن.
رهگذر
۱۱:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین که تو توی سال 1402 حرف از دهاتی و شهری بودن میزنی مردم روستا ها روبه سخره میگیری فکر میکنی خودت خیلی خوبی و نمیدونی چطور منظورتو بیان کنی نشون میده مغز نداشته ات از کجا اب میخوره برو خودتو درست کن ذهنت رو درست کن
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی حجابی افراد پردرآمدو پوششهای متنوع افراد بی حجاب وعدم مخالفت این افراد باسایرقوانین(برخورد با معتاد متجاهر برخورد با متخلفین رانندگی و...) ثابت می کند ارتباط دادن اقتصاد با حجاب که با یک لباس گشاد و روسری حاصل میشود بهانه ایست برای خودنمایی بی حد و حساب و خود تحقیرهایی که مسخ فرهنگ غربی شده اند.
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی حجابی شدید فقط برا پول و ویزاست
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونها که دنبال ویزان باید سرشناس باشن یا وضع مالی خوب که ببرن اون کشورها خرج کنند ولی 99درصد این بی حجابها یا فقط تقلید از اون بی حجابها میکنند یا نمیفهمند چکار میکنند یا کمبود دیده شدن دارن به هزر شکلی و هزینه ای !
آخه کدام کشور یکی از این بی حجابهای 2 ریالی رو قبول میکنه به خاطر بی حجابیش ویزا بهش بده ؟؟! یه کم فکر کنی ضرر نمیکنی !!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
عجيب است که شما هيچ موضعي در قبال وضعيت زشت پوشي نمي گيريد و به طور ضمني سطوح مختلف پوشش را تاييد مي کنيد.
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما حجاب رو اختیاری کن ..هر مردی خواست چشم چرونی کنی و مزاحمت ایجاد کنه ببرید پدرشو در بیارید..هیچ کسم اعتراضی نمیکنه تازه همه هم خوشحال میشن
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتره هر کس دوس داشت میتونه بیحجاب باشه ولی عواقب مزاحمت هاشم باید خودش قبول کنه نه اینکه طرف پوشش برهنه و تحریک کننده بپوشه و از اونطرف گیر بدیم به مردای بیچاره که تحریک شدن رو ببری پدرشونو دربیاری
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا حجاب حکم و خواست خداوند هست.
دوما مگه مزیت حجاب فقط مربوط به خانم هاست؟کسی که حجاب رو رعایت نمیکنه هم داره حکم خدا رو سبک میشماره و به اعتقاد این همه مسلمان که تو کشور اسلامی هستن بی احترامی میکنه و هم داره فشار روانی رو اعضای جامعه خصوصا مردها ایجاد میکنه.
بعد شما میگید کسی که مزاحم خانم ها شد ، مجازات کنید.
خوب کسایی که رعایت نمیکنن دارن مزاحم جامعه و آرامش فکری و روحی مردان میشن و باعث اذیت و آزار میشن اون پس چی؟
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردان سر پرست خانواده را به خاطرهرزگی یه عده زن ببرند. خوب تو حجابت را درست کن تا از مردان توهین لفظی وجسمی نبینی ـ والا
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب احمق. الان بیان یه مشکل برای مردم درست کنند که بعداً بخوان حلش کنند. الان یه مشکل هرجایی برای دخترت پیش بیاد تو زنگ بزنی پلیس و برای رسیدگی بیاد در خونتون. آبرو تو میره یا آبرو اون آشغالی که مزاحمت درست کرده؟ لطفا قبل از این دهن گشادتون باز کنید یکم فکر کنید.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر من کسی که حتی نمیتون یه پوشش درست داشته باشه بیمار هست و داره همه جا فریاد میزنه من نیاز به توجه دارم
محسن
۱۳:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرفت خیییلی بی منطقیه
همشه گفتن پیشگیری بهتر از درمانه
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
نظر شما مثل اینکه گرگی در میان مردم آزاد کنیم بعد از اینکه چند نفری را پاره کرد و کشت،اون موقع گرگ بکشید،عجب منطقی داری؟!!
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
حالا شماهم نمیخیاد تز بدی
خخ
۲۱:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه چیز که بگذره عادی میشه،اصلا زبطی نداره مگه جاهای دیگه برا ملتشو ن عادی نیست
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه دردیه؟؟ مثل این میمونه که بگی در طلافروشی راقفل نکن دزد زد پدر دزد را درمیاریم!!!رعایت یه روسری پنجاه سانتی اینقدر ادا اصول نداره!!! از اون لباس جین تنگی که تو گرما میپوشی و اون کفش مدی که پاتو میزنه و تحمل می کنی و..سخت تر نیست.
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتونو با این حرفا خراب نکنید... چطور ادعای یه نماینده مجلس رو که گفت نماینده ها رشوه گرفتن که وزیر رو استیضاح نکنن رو به قول خودتون سریع تحقیق کردین و گفتین دروغه ولی ادعای یه خانم رو بدون چون و چرا و دلیل قبول کردید!!!
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احمق نماینده ای برای بقیه گفت که انکار می‌کردند !!! پس تحقیق کردند !! خانم خودش می‌گوید دلار میگیرم !! آنوقت حرفی که برای خودش گفته و قبول دارد را تحقیق کنند !! یا خیلی احمقی یا خیلی بیشرافت که واقعیات را وارونه جلوه دهی تا مردم را فریب دهی !!
سارا
۰۹:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
در همه جای، دنیا در همه جای دنیا و در همه جای دنیا پوشیدن شلوار و لباس یعنی رعایت پوشش زنان ما علاوه بر انها مانتو هم می پوشند چرا انقدر اذیتشان میکنید؟ باید منطقی بود ،زمانی گشت ارشاد به مانتوی روی بلوز و شلوار هم گیر میداد! بابا این زنها در گرمای هوا مانتو هم پوشییده اند،پس اذیتشان نکنیدبگذارید با لباس گشاد و شلوار بیایند اما شما به لباس گشاد و شلوار هم گیر میدهید! انصاف داشته باشید
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
فکر نمی‌کنی الان بحث لباس و مو نیست؟؟؟حالا چه گشاد و تنگ و کوتاه و بلندش!!!!!
الان بحث نپوشاندن بدن هست!!!!
حتی داره تلاش میشه برا فرهنگ سازی پوشاندن حداقل جاهای حساس بدن!!!!!!
والا اینطور که بعضی ها هستن آدم فکر میکنه نمایش طبیعت آدمیزاد مد شده!!!!!
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر تو ساده ای
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعیت جامعه اینه که طرز دیدگاه جوانان همواره در حال تغییره، تغییری که خلاف دیدگاه حاکمیته، نمیشه گردن پرداخت دلار و ... انداخت
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه تو جامعه الگوسازی درست بشه. اگه فضای مجازی رها نباشه ، اگه هر کسی رو اجازه ندن که وارد فضای صوتی و تصویری کشور بشه که با فرهنگ میلیون ها انسان سرکار داره ، بسیاری از این مشکلات حل میشه. رعایت نکردن حجاب یه کار زشت و ناپسند هست یک عیب هست ، ولی بعضی از رسانه ها بوسیله بعضی از افراد مشهور و سلبریتی سعی میکنن این کار زشت و ماپسند رو زیبا و باکلاسی و مدرن جلوه بدن. چیزی که خداوند حکم به رعایتش داده بعضی ها سهل انگاری میکنن.
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام دوست عزیز
تغییر در دیدگاه جوانان در چارچوب قانون هیچ اشکالی نداره....