سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجراجویی به سبک «الهام علی‌اف»

یادگاری نوشتن جمهوری آذربایجان روی دیوار صهیونیست‌ها

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از لزوم ارتباط مناسب با همسایگان خود صحبت کرده اما ظاهرا دولت جمهوری آذربایجان چندان اهتمامی به این موضوع ندارد.

«الهام حیدر اوغلو علی‌اف» فرزند حیدر علی اف، در سال ۱۹۷۷ دوره متوسطه را به پایان برد و در انستیتو دولتی روابط بین‌المللی مسکو مشغول تحصیل شد و در سال ۱۹۸۲ مدرک خود را دریافت کرد. از سال ۱۹۹۱ مشغول فعالیت‌های تجارتی شد و در سال ۱۹۹۴، که پدرش سمت ریاست جمهوری آذربایجان را به دست آورد، به عنوان معاون اول شرکت دولتی نفتی جمهوری آذربایجان انتخاب شد.

از آن سال به بعد او در تمام بازدید‌های رسمی حیدر علی اف شرکت داشت. در سال ۱۹۹۵ الهام علی اف به عنوان نماینده ملی مجلس انتخاب و در سال ۲۰۰۰ مجددا به عنوان نماینده پارلمان انتخاب و در سال ۱۹۹۷ به رئیس کمیته ملی المپیک آذربایجان شد. در سال ۲۰۰۰ علی‌اف به عنوان معاون اول رئیس حزب حاکم آذربایجان نوین انتخاب شد و یک سال بعد او به عنوان رئیس هیات آذربایجان در شورای اروپایی انتخاب شد. در سال ۲۰۰۳ حیدر و الهام علی‌اف خود را برای ریاست جمهوری آذربایجان کاندید کردند. الهام علی اف در عین حال می‌گفت که این کار را به خاطر رقابت نه، بلکه به خاطر حمایت از نامزدی پدر خود در مبارزات انتخاباتی انجام داده است.

در تابستان همان سال وضع جسمی حیدر علی اف رو به وخامت گذاشت و عملا نامزدی خود را بازپس گرفت و از مردم خواست تا به جانشین او رای دهند و به این ترتیب توانست قدرت را به پسر خود انتقال دهد.حیدر علی اف در چهار دوره پیاپی از حزب آذربایجان نوین توانسته به ریاست جمهوری این کشور برسد؛ که البته در انتخابات سال ۲۰۱۳ مسئولین انتخابات به‌طور اشتباهی نتایج را حتی قبل از شروع رای‌گیری اعلام کردند که شائبه تقلب در انتخابات را تأیید می‌کند.

وی همچنین در ژانویه ۲۰۱۷ طی حکمی، همسر خود را به عنوان معاون اول خود منصوب کرد. اما نکته مورد بحث درباره این علی اف نه حضور نزدیک به ۲۰ ساله‌اش در قدرت و نه حتی انتخاب همسر خود به عنوان معاون اول ریاست جمهوری است بلکه اظهارات و اقدامات نمایشی و نابخردانه او یکی از دلایل شهرت او شده است، شهرتی که به نظر می‌رسد به مذاق او نیز خوش آمده و هر از چند گاهی با اظهار نظر‌های عجیب خود سعی دارد که چه در منطقه و چه در سطح بین‌المللی خود را نشان دهد. موضوعی که شاید مهمترین نمود آن رابطه و سرویس دادن بی حد و اندازه علی اف و دولت او به رژیم صهیونیستی باشد. آن هم در شرایطی که صهیونیست‌ها اکنون با مشکلات بی حدی چه در داخل و یا حتی خارج از مرز‌های اشغالی مواجه هستند، اما دولت جمهوری آذربایجان در اقداماتی عجیب در کنار صهیونیست‌ها ایستاده است و حتی در شرایط کنونی اسرائیلی‌ها سفارت خانه خود را در سرزمین‌های اشغالی افتتاح می‌کنند و مواضعی بر ضدیت کشور‌های منطقه و خصوصا محور مقاومت و ایران اتخاذ می‌کنند.

علاوه بر این دولت جمهوری آذربایجان در چند ماه گذشته سیاست برخورد و تقابل با شیعیان را تشدید کرده است و شیعیان این کشور که کم هم نیستند در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. آن هم در شرایطی که اکثریت جمعیت این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند و آذربایجان دومین کشور شیعی جهان به شمار می‌رود.

 دولت علی اف در ادامه این سیاست‌ها چندی پیش به بهانه جنگ دوم قره باغ، صد‌ها نیروی تروریست و داعشی را از شمال سوریه به نزدیکی مرز‌های ایران در شمال‌غرب منتقل کرده است. فراتر از تفکرات وهابی، نقش صهیونیست‌ها در تحولات ضد شیعی جمهوری آذربایجان نیز قابل توجه است. کارشناسان معتقدند که سفر‌های متعدد اتباع رژیم صهیونیستی به باکو با هدف تضعیف شیعیان در مناطق حساس به‌خصوص مناطقی که به نوعی همجوار با نقاط مرزی ایران است، صورت می‌گیرد و بخشی از سخنرانی‌های وابستگان به رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان درباره شهرک سازی‌هایی است که بتوانند ترویج افکار یهودیت و مذهب یهودیت و سکنی دادن جوامع یهودیان قفقازی را دربرگیرند. کنیسه سازی‌هایی که در سال‌های گذشته به شکل قارچی در حال صعود است، نمایانگر ازدیاد این مناطق در نقاط طالش‌نشین جمهوری آذربایجان است.

از دیگر اقدامات علی اف می‌توان به فرستادن یک قاری قرآن به مرز ایران در کنار رود ارس اشاره کرد. جایی که این قاری قرآن «سوره فتح» را خواند. این اقدام به نوعی حرکتی تحریک آمیز بر علیه ایران تلقی می‌شود. اوج اقدامات عجیب علی اف و دولت جمهوری آذربایجان بر علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به پس از حادثه حمله شخصی فردی به سفارت این کشور در تهران مربوط می‌شود، اتفاقی که با وجود دستگیری سریع فرد حمله کننده و حل و فصل موضوع، حاشیه‌های زیادی در پی داشت. موضوعی که چندی بعد مشخص شد همسر فرد حمله کننده به سفارت، به صورت قاچاق و غیر مجاز وارد کشور آذربایجان شده است. این زن در فروردین ۱۴۰۱ بدون رضایت همسر خود از ایران خارج شده که به لحاظ حقوقی این اقدام مصداق قاچاق انسان توسط نهادی دیپلاتیک بوده که قابل پیگیری نیز بوده است.

همه این موارد، اما بهانه‌ی خوبی برای علی اف بود تا شاید اقداماتی که مدت‌ها به دنبال مطرح و اجرایی کردن آن بود را سریعتر انجام دهد. موضوعی که نشان می‌دهد علی اف و دولتش چندان هم از این اتفاق غافلگیر نشده اند و حتی منتظر آن نیز بوده است.

 

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اواخر فروردین ماه در نشست خبری خود درباره سطح روابط با جمهوری آذربایجات گفت: روابط ما با جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه منطقه‌ای برای ما حائز اهمیت است و بر گسترش روابط با این کشور همسایه مطابق با منافع و مصالح مشترک تاکید می‌کنیم و تاکید داریم که اجازه ندهیم کشور‌هایی که به دنبال تنش و سوء استفاده از روابط دو کشور هستند، بر روابط دو کشور تاثیر بگذارند.

وی گفت: «ما تلاش کرده ایم تنش‌ها را در روابط دو کشور کاهش دهیم. با این حال متاسفانه شاهد اقدامات شتاب زده و احساسی از سوی طرف آذربایجانی بودیم، اما با این وجود، دو دور گفت وگوی تلفنی میان وزیر محترم امور خارجه کشورمان با طرف آذربایجانی صورت گرفت که مثبت بود و به منظور حفظ آرامش بود و اینکه روابط به مجاری طبیعی خودش پیش برود که ما نسبت به نتایج آن خوش بین هستیم و امیدواریم روابط دو کشور به روند طبیعی خود بازگردد و اختلافات حل و فصل شوند.» 

در این مدت، اما سیاست خارجه کشورمان در مقابل اقدامات تنش زای جمهوری آذربایجان مبتنی بر احترام متقابل و رعایت حسن همجواری دوری از اقدامات تنش زا بوده است. سیاستی که مشخص نیست با توجه به ادامه روند اقدامات تنش‌آفرین دولت علی اف در قبال ایران تا چه زمانی در دستور کار دولتمردان باقی خواهد ماند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این مرتیکه صگیونیسم بی شرف باید دهنشو آسفالت کنید
خیلی بزرگتر از دهنش گند گند زر میزنه
مردک قمارباز نجس آَشغال فقط بلده دخترای مملکتش برای ارباباش صادر کنه
( برید مستند کثافت بودن این نجاستو ببینید تا بفهمید چه بی غیرت بیشرفیه )
یعنی دشمن سر سخت و ملعون شیعیان و مسلمانهای آذربایجان همین حیوان کثافته نجسه
باید از صفحه روزگار حذف بشه بی همه چیز
به خدا قسم حالمون ازش بهم میخوره
با دیدنش عکسش هم باید کفاره دار
بی غیرت بی شرف
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام خانم
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرگ بر تروریست
بنده خدا
۱۰:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خوب مثل اینکه اینها میخوان تاریخ رو به عقب برگردونن و ترکمان چای رو با سودش بهمون پس بدن ما که مشکلی نداریم خخخخیلی هم خوب
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیانت حاکمان آذربایجان در برابر سالها حمایت و خدمات ایران به دولت باکو نشان از نمک نشناسی آنهاست و هر مورخی را به یاد دوران روسیه تزاری و خیانت آنها می اندازد
امروز نه آذربایجان آن قدرت تزاری را دارد و نه ایران مثل قدیم باج می‌دهد
گذشت آن دوران
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در اهمیت گزینش دوست خوب می فرمایند: الرجل علی دین خلیله، فلینظر احدکم من یخالل.
انسان، به دینِ دوستش است؛ پس هر یک از شما بنگرد که با چه کسی دوستی می کند.

مولا علی (علیه السلام): برترین دوست و برادر تو کسی است که در کار خیر سبقت گیرد و تو را هم به سوی خیر بکشاند، و تو را به نیکی فراخواند و یاری کند.

افراد با ایمان نباید به جای مؤمنان، کافران را دوست و سرپرست خود انتخاب کنند و هر کس چنین کند هیچ رابطه ای با خدا ندارد.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر عقل داشت از سرنوشت صدام درس می گرفت
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سللم،ایران به عنوان ابر قدرت منطقه،به کمک روسیه،حتما باید مثل کردهای خاعن عراق که با اسرائیل دست دوستی بر علیه امنیت ما دادندبا این یاقی برخورد کند،و با یک جنگ نرم قسمت شمالی را به خاک وطن برگردونه.دنیا قانون جنگله،این و مهدهای دموکراسی در دنیا می گن.به امید نابودی علی اف صهیونیست زا ده.
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بشر ساده لوح و احمق هست کشورش را به باد میده‌
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی بخاطر این پست هم پول ملت سر کامنت ها هدر بره?
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
روبهی پنداشت که شیر بیشه است
چون شب وروزش دزاین اندیشه است
چونکه دید اوقوت بازوی شیر
روزگار در پیش چشمش تار وتیر
لیک دیگر جای بهر جان ندید
جامعه را آندم به جسم خود درید
شیر شیر است روبه روبه است
روبه دزد جنگل وشیرهم شهه است
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
علی تف شریک در ریختن خون سوریها ،لبنانیها ،فلسطینیان ،افغانها ،عراقیها ،یمنیها ،با صادرات نفت و گاز به رژیم اشغالی در این جنایات شریک هست .
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
هندوونه گذاشتن زیر بغلت الهااااام .سری که درد نمیکنه دستمال نبند .ما وام دار ایران قدرتمندیم حواستو جمع کنننننن.
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر رژیم جعلی کنونی از هم بپاشه احتمالا اولین گزینه اشغال باکو خواهد بود ،البته همان اول کار مزد علی تف را میزارن کف دستش . هز کس به اینها خوش خدمتی کرده زود نابودش میکنند ،میدونید چرا ،چون میگن صندوق اصرار را باید سوزوند
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای ریسی این استاندار بی لیاقت الهام نامرد رو لطفا برکنار کن یکی دیگه رو بجاش انتخاب کن
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواسته خیانت به امت اسلام و فلسطینی ها در
تاریخ ثبت بشه که
چقدر پست فطرت و نوکر غرب و استعمار است
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدتی است که این آقا یعنی الهام علی یف ، بعد از نرسیدن به خواسته هایی نامشروع و خلاف قوانین بین الملل خویش، و همچنین نزدیکی بیش از حد در حوزه های سیاسی، اقتصادی و نظامی به رژیم صهیونیستی، برای ایران بزرگ و قدرتمند متوهمانه شاخ و شانه می کشد!
طبعاً هم ایشان و هم حامیانش بخوبی می دانند اگر این اظهارات و مواضع غیر اصولی جنبه عملیاتی به خود بگیرد چه اتفاقی برای جمهوری آذربایجان خواهد افتاد. آن کشور در صورت برخورد واقعی با ایران بزرگ، بی شک دچار خسارت و زیان فراوانی خواهد شد.
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدتی است که این آقا یعنی الهام علی یف ، بعد از نرسیدن به خواسته هایی نامشروع و خلاف قوانین بین الملل خویش، و همچنین نزدیکی بیش از حد در حوزه های سیاسی، اقتصادی و نظامی به رژیم صهیونیستی، برای ایران بزرگ و قدرتمند متوهمانه شاخ و شانه می کشد!
طبعاً هم ایشان و هم حامیانش بخوبی می دانند اگر این اظهارات و مواضع غیر اصولی جنبه عملیاتی به خود بگیرد چه اتفاقی برای جمهوری آذربایجان خواهد افتاد. آن کشور در صورت برخورد واقعی با ایران بزرگ، بی شک دچار خسارت و زیان فراوانی خواهد شد.
حمید
۱۸:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام شده عامل اسراییل و آمریکا
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام علی اف باید هزینه تنش آفرینیهای بی دلیل خودش با ایران و بده.حتما لازم نیست که اقدام نظامی صورت بگیره.باید الهام علی اف حد و اندازه خودش و بدونه.شک نکنید اگر برخورد صورت نگیره این روند تحریک آمیز آذربایجان ادامه پیدا میکنه.
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتره به استقلال کشورها احترام بذاریم, ...
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر زمامداران ایران در سال 1374 اندکی فهم و عرق ملی داشتند و درخواست آذربایجان و نخجوان، برای پیوستن به ایران را رد نمی کردند، فرصت طلایی انروز به تهدید مداوم امروز تبدیل نمی شد.
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنظر من حالا که نمیتونیم مشکلات تورم و گرانی و دلار و خودرو و مرغ و ..... حل کنیم چه بهتر که با آذربایجان یک جنگ هشت ساله راه بیاندازیم و به صادق آهنگران هم بگوئیم چند تا نوحه بخواند و بچه ها بفرستیم روی میدان مین تا مردم هم مشغول خودشون بشوند و مشکلاتشان حل بشود!
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سرمان میخاره برای جنگ
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کمونیست دیروز
امریکایی امروز
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خاله الهام ظاهرا شناختی از بجه های ایران نداره بگو خاله جان شوخی نکن درسته ما شوخ هستیم اما یهویی کار دستت میدیم عین تمام دشمنان ایران که نیستند اما ما هستیم حالا قاری بفرست از صدام و ابوبکر البغدادی و ووو سایر دوستانت الهام بگیر خاله الهام
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باباش رو کشته که خودش،» ئیس جمهور،،، نه
پادشاه بشه!
بوووووق
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام انشالله برسد دست مسولان جمهوری اسلامی باید اذربایجان تاوان همکاری با رژیم صهیونیست رابدهد نه باجنگ بین دوکشور بلکه دراذربایجان جوری باشد که خود رژیم اشغال گر از امدن پشیمان وتمام اذربایجان به ایران عزیز بپیوندد
Ali
۱۵:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
شاه عباس صفوی کجای که میبینی این انگل پست فطرت آذربایجان آلوده و نجس کرده که از دم تیغ این مردک بگذرونی ...شاه عباس کبیر ایران را یک پارچه کرده از هرات بگیر تا بادکوبه و شیروان و تفلیس و ارزنجان و ارزروم.....تا بحرین و بغداد ...
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از یک صهیونیست دیکتاتور گستاخ بیشتر از این انتظار نمیره. کشور های همسایه فهمیدن دشمنی با ایران اشتباه و خطرناکه ولی علی اف صهیونیست باد تو کله اش داره و هنوز نفهمیده و داره جولان میده ولی روزی میرسه که با خفت و خواری به مسند نابودی میرسه.
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب دموکراسی و تاریخی
حکومت موروثی و دیکتاتوری یه پدر و یه پسر
و اینهمه اربده کشی و خیانت
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یادگاری نوشتن علیف روی سنگ قبر خودش
ایرانیومU-238.03
۱۲:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
منطقی
۱۲:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
علیف باید یادگاری گذشتگان ما و آینده نزدیک ما را بر دیوار خود هم ببیند
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی ها یار شیطان هستند د و جالب اینجاست که عید فطر رو هم تبریک می گویند!!!
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلا شکل آدم نیست این علیف
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
علی پف بزودی مثل سودان آه از نهادش در میاد و از عرش به زیر فرش ساقط می‌شود چون روند دوستی صهیونیسم این میباشد
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
علی پف! خیلی با حال گفتی دمت گرم!
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواسته در تاریخ ثبت بشه که
به حق و حقوق فلیسیطنی ها ظلم کرده و نادیده گرفته و
در خدمت غرب و استعمار و اسقاطیل بوده و هست
و به سرنوشت بقیه دیکتاتوری ها دچار میشه
فرار به امریکا با میلیاردها دلار که در امریکا سپرده کرده و
امریکا هم پولهای دزدی را بالا خواهد کشید
مثل بقیه دیکتاتورها
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بلاخره گرگ زاده گرگ شود...ایشونم پسر همون بابای ...هست که مدتی متفاوت عمل کرد اما به سلف خودش برگشته... باباش چه غلطی تونست بکنه که خود ناچیزش؟!!! جدا شده از سرزمین مادری بزرگ و آشوب هویتی و وابستگی و عدم استقلال نمودهایی داره که در منظر و مرئای همه ست گرچه خودشون قدرت فهم این مطلب ساده اما مهم رو نداشته باشند...در تایید مطلب ذکر شده همین بس که اینها آویزون رژیمی شدند که در سراشیبی سقوط بدون بازگشت قرار گرفته!!! واقعا ابلهانه نیست؟!!
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
علیف همان زلنسکی و آذر بایجان همان اکراین ایران و حضور اسرائیل همان حضور ناتو در جوار روسیه و ظلم به مسلمین همان ظلم به مردم روستبار اکراین می باشد اما ایران نباید در دام علیف و غربیان بیفتد یا کجدار و مریض تحمل کند یا از درون علیف را نابود کند
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
*مریز
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام مثل ترامپ ب دلال بازی روی اورده برای منافع خودش و محبوبیت اوردن ب هرکاری دست میزنه

بهتره شاخ شو بشکنیم تا دم در نیاورده
مجتبی
۱۱:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این مردک واقعا یه فرد احمق و کودن هست و شاید پیروزی در مقابل ارمنستان باعث شده که دچار توهم شده باشه،،وزارت خارجه چندین مرتبه در مقابل گستاخی های این مردک کوتاه آمده ولی هر بار دولت آذربایجان رفتار گستاخانه خود را ادامه داده است و وزارت خارجه باید رويه خود را تغییر دهد.
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوستداران ایران نگران نباشند.
حضرت آقا، حرف آخر رو بهشون ابلاغ فرمودند.
تمام.
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خب چرا وزارت خارجه ب موقع ب شکایت همسر اون زن ترتیب اثر نداده؟؟
حتی امور خارجه می تونست به سفارت استان باکو ، شکایت برده

نوش دارو بعد مرگ سهراب؟؟

همه شیعیان استان باکو از الهام بخاطر سیاست دوستی با صیهونیسم و ترکیه و فشار بر شیعیان ، نارراضی ن بهتره ب این گروه کمک شه تا خودشون الهام و سرجاشون بنشونن
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
در امور داخلی کشور های همسایه دخالت نکنین
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خفه شو
دخالت را تا تو چه معنی کنی بیغیرت
دخالت نوع آمریکایی صهیونیستی برای شما حرا....خوبه
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آذربایجان شمالی خاک خودمونه واسه ماست پس خرف از هموطنان ایرانی ما استان باکومونه
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از اول دخالت نبوده کسی که حمله کرده سفارت حق با او بوده خدا کمک کند که اعدام نکن به خاطر سیاست چرا همسرش بی قانونی به آذربایجان رفته و خواهان برگشت به ایران نداده بود
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
امثال شما تجزیه طلبها و نفوذیهای باکو و اسرائیل تو ایران باید شناسایی و اعدام بشن ، الهام علی اوف دلش به امثال شما خوش هست که چنین رفتاری با ایران میکنه
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عههه یعنی اونها مرز ما با ارمنستان بگیرن شما واقعا ایرانی هستی؟ چندتا مثل تو داریم تو این کشور
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا جایی که مربوط به کشور ما نباشد حرف شما درسته اما وقتی به کشور عزیز ایران توهین می شه نه دیگه اسمش دخالت نیست دفاع است
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مردک داره به کشور ما آشکارا اهلنت میکنه تو میگی دخالت نکنید؟ انگار از اخبار و اتفاقات اطراف کشورت بی خبری
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودت میگی کشور اونا کشور نیستند رژیم جعلی باکو هستند
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید بهش حق بدهید
در داخل طرفدار ندارد .
مثل بقیه دیکتاتور ها دلخوش به استعمار و غرب و اسقاطیل
کرده
وقتی بفهمند
دیگه سودی برایشان ندارد و منافع شون با اشوب داخلی
بخطر افتاده
سریع نسخه اش را می پیچند و
سرنگون اش میکنند و بعد هم بخاطر ازادی و حقوق بشر
اعدام اش میکنند
مثل صدام ...مبارک .عبدالله .ووووووو
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این آقا باید ادب بشه و آذر بایجان شمالی به ایران پس داده بشه ایران مادر آذربایجان هستش نباید به در مقابل الهام بی خرد کم آورد تا دیر نشده یه جوری باید برکنار بشه
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما جوانان دهه هشتادی سلماسی آمادگی خود را برای برگرداندن آذربایجان شمالی به خاک و مام وطن ایران عزیز اعلام میکنیم.این مردک دیگر خیلی پاشو از گلیمش درازتر کرده
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
افتخارمیکنم که ایرانی هستم و هموطن جوانان غیور سلماسی...
یاشاسین همه ی آذربایجان ها
شمالی، جنوبی، غربی، اردبیل، زنجان و...
از طرف کردهای کرمانشاهی اصیل.
در کنارتان هستیم.
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای ایران همه باهم دست به دست داده و میدهیم.فارس.ترک.کرد(کورد).لُر،بلوچ.عرب،مازنی.همه اقوام و قومیتهای وطنم.از هر دین و مذهبی مسلمان شیعه وسنی.مسیحی.آشوری.کلیمی.همه با هم برای اعتلای کشور جان میدهیم.و به شما جوانان سلماسی دهه هشتادی افتخار میکنیم.برای الحاق آذربایجان شمالی به ایران عزیز روی همه ی ایران حساب کنید.ما بچه های شرق ایرانم کنارتونیم تا آخرین قطره خون.برای وطن.جانم ایران جانم ایران سربلند باد ایران و ایرانی.اهتزاز پرچم کشور بر تمامی قله های جهانی از ورزشی و علمی و سیاسی و ان شاء الله اقتصادی.
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
داداش رو بچه های نیروگاه قم هم حساب کن
ما هم هستیم سه سوته الهام را نابود می‌کنیم
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
منم به نمایندگی مردم گیلان اعلام می‌کنم تمام آرزوی ما برگرداندن جگر گوشه های از دست رفته ماست ما مردم رشت و گیلان و تالش ، از تالشی های کشور آذربایجان حمایت می‌کنیم و همواره با اتحاد دست شما را میفشاریم
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این مزدور این استانداری جعلی صگ دست آموز است هیچ اختیاری ندارد مردک قمار باز زن شو نتونسته نگه داره بعد میخواد روابط دیپلماتیک و حسن همجواری و همسایگی رو رعایت کنه استاندار غاصب
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید دهنشو سرویس کرد.نباید گفت مدارا می کنیم .مماشات می کنیم.کوفت و زهر مار می کنیمو....
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الهام کثیف
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
زلنسکی 2