سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری از خدمات مراقبتی در شهرهای بالای بیست هزار نفر در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با اجرای طرح ملی نظام ارجاع در استان شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر از خدمات مراقبتی و پزشکی برخوردار می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشستی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت برای همه با پزشک خانواده در جمع اصحاب رسانه گفت: با اجرای این طرح در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها و عشایر این استان حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.


پژمان عقدک، ارایه خدمات مراقبت پزشکی، ارجاعات کمتر و برخورداری از سلامت بیشتر را از ویژگی‌های اجرای این طرح برشمرد و افزود: هم اکنون اجرای نظام پزشک خانواده برای شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار کلید خورده است.


او گفت: در اجرای این طرح یک پزشک و دو مراقب در مراکز جامع سلامت و بهداشت سه هزار مراجعه کنند را زیر پوشش خدمات پزشکی قرار می‌دهند.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد.


اوگفت: در طرح پزشک خانواده بستر الکترونیک ارجاع بیمار به پزشک فراهم می‌شود.


غفور راستین معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست، ۷۵ درصد مردم استان را یک یا دوبار از خدمات مراکز بهداشت و جامع سلامت برخوردار دانست و گفت: اجرای این طرح چالش‌هایی پیش رو دارد که کمبود نیروی انسانی از جمله کمبود ۹۴۲ ماما، ۵۵۵ مراقب سلامت و ۹۸۸ پزشک از جمله این چالش هاست.


اوافزود: مراجعه کنندگان به صورت رایگان از خدمات درمانی بهره مند می‌شوند.


راستین با اشاره به اینکه رسیدگی به سلامت مناطق حاشیه نشین از دیگر خدمات دانشگاه علوم پزشکی به شهروندان است گفت: با برپایی ایستگاه‌های سلامت در منطقه حصه و ارائه خدمات دندانپزشکی در حوزه سلامت به بیماران خدمت ارائه می‌شود.


منصوره ابوفاضلی مدیر مرکز بهداشت سلامت شماره دو اصفهان هم در این نشست گفت:ارائه خدمات مشاوره و پزشکی در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت، برپایی غرفه‌های سلامت در سطح شهر از برنامه‌های هفته سلامت از نهم تا ۱۵ اردیبهشت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.