سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی ۶ هزار برگه قرآنی متعلق به قرن ۷ در مرکز نسخ خطی رضوی

۶ هزار برگه قرآنی پراکنده متعلق به قرن هفتم هجری در مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی سامان‌دهی شد.

مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی گفت: در این طرح بازیابی چند برگ از قرآن امام رضا (ع)، جزوه‌ای از قرآن نفیس مصاحفی قزوینی به سال ۳۸۷ ق و مرمت ۴۶ نسخه از قرآن‌های این دوره انجام شد.

ابوالفضل حسن آبادی افزود: همزمان با اجرای عملیات ساماندهی ۶ هزار برگه قرآنی پراکنده متعلق به قرن هفتم هجری فعالیت‌هایی مرتبط با قرآن‌ها از جمله نقش ایرانیان در کتابت خط نسخ قرآن با همکاری مشترک مدرسه هنر اسلامی، بررسی تذهیب‌های قرآن‌های کوفی تا قرن هفتم، بازشناسی پاره‌های گم شده آستان قدس موجود در مراکز خطی دنیا و تدوین یادداشت‌ها و وقف‌نامه‌های قرآن‌های آستان قدس بین قرن چهارم تا هفتم نیز انجام شده است.

وی گفت: طرح ساماندهی برگه‌های قرآنی اقدامی در زمینه معرفی نفایس قرآن‌های خطی و تبدیل مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به بزرگترین مرکز نسخه پژوهی قرآنی در دنیا است.

مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی افزود:این مرکز با دارا بودن بیش از ۲۰ هزار قرآن و جزوه قرآنی دارای ظرفیت‌های  متعدد در حوزه‌های مختلف پژوهشی است.

حسن آبادی گفت: این مرکز با برقراری ارتباط با مراکز مرتبط پژوهشی از جمله مدرسه هنر اسلامی در قم از ظرفیت ااستادان ملی و مراکز علمی مرتبط برای بررسی نخست قرآن‌ها و برگه‌های قرآنی استفاده می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.