سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ کشته در پی طوفان گرد و غبار در آمریکا

در پی وقوع طوفان گرد و خاک شدید در یکی از بزرگراه‌های ایالت ایلینوی آمریکا و تصادف زنجیره‌ای دست کم ۶ نفر کشته شدند.

به گفته مقامات آمریکا، طوفان گرد و غبار که روز دوشنبه دید را نزدیک به صفر رساند، منجر به یک سری تصادفات زنجیره‌ای با ده‌ها وسیله نقلیه در بزرگراهی در ایلینوی شد که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

به گزارش رویترز، پلیس ایالتی در بیانیه‌ای خبری گفت که تقریباً ۴۰ تا ۶۰ خودروی سواری و ۳۰ وسیله نقلیه تجاری از جمله کامیون‌های تراکتور-تریلر، در حوالی ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در جنوب ایلینوی درگیر شدند و دو کامیون بزرگ آتش گرفتند.

پلیس گفت که تصادفات در دو طرف بزرگراه در امتداد ۲ مایلی در نزدیکی شهری در حدود ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) جنوب غربی شیکاگو رخ داده است. بیش از ۳۰ نفر با جراحات از خفیف تا تهدید کننده زندگی به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند و سن بیماران بین ۲ تا ۸۰ سال بود.

جولتا هیل، معاون رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان مونتگومری، طی تماس تلفنی تایید کرد که حداقل شش نفر در این تصادفات کشته شده اند. هنوز جزئیاتی در مورد تلفات در دست نیست.

رسانه‌های محلی فیلم‌های ویدئویی از این صحنه را منتشر کردند که نشان می‌دهد خودرو‌ها و کامیون‌های درهم شکسته روی هم مچاله شده‌اند. 

این توفان در بزرگراه شماره ۵۵ ایالت ایلینوی رخ داد و دید خودرو‌ها را به صفر رساند و باعث برخورد حدود ۱۰۰ خودرو با هم و آتش گرفتن آن‌ها شد.

برخی گزارش‌ها از وقوع انفجاری سنگین در زمان اوج این توفان در بزرگراه ۵۵ حکایت دارد.

رایان استاریک رئیس پلیس منطقه‌ای در این باره گفت: نمی‌توان احتمال این انفجار را تایید یا رد کرد، اما در حال بررسی آن هستیم.

منابع محلی گزارش داده اند چنین توفان شدیدی در ایالت ایلینوی آمریکا سابقه نداشته و مسئولین امدادرسانی و مدیریت بحران منطقه را غافلگیر کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.