سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۳ طرح درمانی همزمان با هفته سلامت

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از افتتاح و بهره برداری ۳ طرح درمانی همزمان با سومین روز از هفته سلامت در بیمارستان هاجر (س) شهرکرد خبر داد. 

 دکتر خسروی اظهار داشت: ۳ طرح درمانی شامل آزمایشگاه جامع درمانی، بخش پریناتولوژی و واحد تست خواب برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد به بهره برداری رسید.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی و مرجع درمانی استان با صرف بیش از ۵ میلیارد تومان برای احداث عمرانی و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی برای تجهیزات بروز راه اندازی شده است.

دکتر خسروی اضافه کرد: زین پس آزمایش‌های میکروب شناسی، ژنتیک و pcr، هورمون شناسی، بیوشیمی خون، بیوشیمی و انگل شناسی، سرولوژی و انعقاد خون و هماتولوژی در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

دکتر خسروی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان هاجر (س) شهرکرد یک مرکز آموزشی درمانی است، راه اندازی این آزمایشگاه امکان بهره مندی و افزایش سطح علمی دانشجویان در رشته‌های علوم آزمایشگاهی و پزشکی را فراهم کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: بخش پریناتولوژی یا پزشکی مادر و جنین نیز در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در این بیمارستان شروع به کار کرد.

وی افزود: این بخش زیرمجموعه‌ای از حاملگی‌های پر خطر و همچنین مراقبت‌های جنین و مادر بوده و یکی از رشته‌های فوق تخصصی مرتبط رشته زنان و زایمان است.

دکتر خسروی ادامه داد: هدف از راه اندازی این بخش، افزایش سطح کیفی مراقبت‌های بهداشتی درمانی به بانوان در سطح جامعه و آموزش متخصصین کارآمد در این زمینه می‌باشد.

دکتر خسروی در خصوص راه اندازی واحد تست خواب در این بیمارستان هم گفت: این واحد جهت تست وتشخیص بسیاری از اختلالات خواب راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه یک تست شامل چند پارامتری است که عملکرد تعدادی از ارگان‌ها و سیستم‌های بدن انسان را در خواب ضبط و ثبت می‌کند افزود: برای انجام تست فرد باید یک شب را در واحد تست خواب بخوابد. طول مدتی که فرد خواب است تعدادی الکترود (صفحات کوچک فلزی) و وسایل دیگر برای ضبط اطلاعات لازم به بیمار متصل می‌شود، از داده‌های این تست می‌توان اطلاعات زیادی بدست آورد که برای تشخیص و درمان مورد استفاده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.