سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام هشدار زرد درباره بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره احتمال بارش رگباری باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدیدو تندباد لحظه‌ای، تا پایان هفته هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی گفت: این هشدار زرد از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز پنجشنبه است و رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نواحی شمالی و در ساعات بعدازظهر و شب، احتمال تگرگ در نواحی مستعد، وزش باد‌های شدید تا بسیار شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک از روز دوشنبه تا پایان هفته در بیشتر نقاط و در ساعات بعدازظهر و شب دوراز انتظار نیست.

وی بیان کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، احتمال اختلال در تردد محورها، احتمال تگرگ و خسارت در حوزه کشاورزی، احتمال خسارت ناشی از برخورد صاعقه، و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید، مهمترین مخاطرات این هشدار زرد تا روز‌های پایان این هفته است.

کارشناسان هواشناسی همچنین به خودداری اکید از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها تاکید دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی ها، کانال‌ها و آبراه ها، پاکسازی دهانه پل ها، خودداری از رفتن به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از اسکان چادر‌های مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان تا پایان هفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.