سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۸ تن انواع آبزی در آذربایجان‌غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: ارزش تولیدات سالانه شیلات در استان بالغ بر ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال از طریق تولید و پرورش انواع آبزیان است.

محمد باقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱ تن بیومس وسیست آرتمیا طی سال گذشته برداشت شده، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها انتظار می‌رود طی امسال شاهد تولید بیش از ۱۸ هزار تن انواع آبزی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مجموع ۴۲۰ مرکز تولید آبزیان در استان فعال هستند که گونه‌های انواع کپور ماهیان پرورشی شامل آمور، فیتوفاگ، بیگ هد، کپور معمولی و ماهی قزل آلای رنگین کمان به‌عنوان ماهی سردابی همچنین انواع ماهیان زینتی و زالوی طبی در استان تولید و پرورش داده می‌شود.

قریشی با اشاره به خطر انقراض گونه آبزی ادامه داد: از گونه‌های آبزی در خطر انقراض میتوان به ماهی ماش و شاه میگوی آب شیرین سد ارس اشاره کرد که شیلات استان علاوه بر انجام تمهیدات لازم در روند صید توسط صیادان و ارائه توصیه‌های کارشناسی و ممنوع کردن صید شاه میگو در چندین سال متوالی تکثیر و رهاسازی این آبزیان را برای بازسازی ذخایر در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر در زمینه شیلات وبهره برداری از منابع آبی استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته قریشی، در حال حاضر علاوه بر ماهیان پرورشی بیش از ۲۰ گونه ماهی با ارزش بالای شیلاتی در منابع آبی استان زیست نموده و بهره برداری می‌شود.

وی افزود: عمده صادرات ماهی به کشور‌های همسایه بوده و بیشتر اقلیم کردستان عراق مقصد صادرات بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.