سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح مراقبت از سالمندان ناتوان آبادانی در منزل

رئیس مرکز بهداشت آبادان از آغاز طرح مراقبت در منزل سالمندان ناتوان توسط واحد سلامت خانواده و جمعیت در شهر و روستا خبر داد.

 جعفر ربیحاوی رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: تیم‌های مراقبتی شامل پزشک، مراقب سلامت، نمونه‌گیر،کارشناس روان و کارشناس تغذیه عهده دار مراقبت از سالمندان پرخطر و ناتوان در این شهرستان شدند و با مراجعه به منزل آن ها ، سلامت این افراد را مورد بررسی قرار می دهند.

به گفته او ارزیابی وزن و قد،کنترل فشارخون و دیابت، آموزش تغذیه سالم، مشاوره روان‌شناسی، ارائه مکمل کلسیم و ویتامین D و همچنین نمونه‌گیری خون به منظور بررسی قند و کلسترل از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به این افراد داده می شود.

رییس مرکز بهداشت آبادان گفت : هم‌ اکنون ۲۵ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در شهرستان آبادان زندگی می‌کنند که ۵۹۰ نفر از این عزیزان سالمند پرخطر و ۱۱۵نفر نیز سالمند پرخطر ناتوان هستند.

آنطور که آقای ربیحاوی می گوید برنامه‌ریزی لازم برای استمرار این خدمت در سال ۱۴۰۲ انجام شده و در گام بعدی سعی خواهد شد که علاوه بر سالمندان ناتوان، خدمت‌رسانی به سالمندان پرخطر نیز انجام شود.

شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.