سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف از ۱۷ هزار متر مربع از اراضی محله ولنجک تهران

رییس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم رفع تصرف از ۱۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی در محله ولنجک تهران خبر داد.

علی القاصی، رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه جلوگیری از تعرض سودجویان به بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی از دستورات و تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه می‌باشد از رسیدگی و ورود دستگاه قضایی به پرونده زمین خواری در محله ولنجک تهران خبر داد.

وی گفت: با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران حکم رفع تصرف از ۱۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی که در تصرف زمین خواران قرار گرفته بود صادر شد تا این زمین ارزشمند به بیت المال اعاده شود.

القاصی گفت: در این پرونده که در مراجع قضایی استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است، احدی از کارشناسان رسمی دادگستری با اراپه نظریه کارشناسی خلاف واقع مرتکب جرم شده بود که بر این اساس موجب خسارت به دولت و بیت المال شده بود و طی حکم صادره این کارشناس نیز به حبس محکوم شده است.

القاصی گفت: این پرونده با اتهاماتی از جمله خرید و فروش مال غیر، جعل از طریق نظریه خلاف واقع و تصرف عدوانی، تشکیل و پس از صدور کیفر خواست در دادگاه کیفری دو تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است که با صدور حکم بدوی این اراضی به بیت‌المال اعاده شده و سند این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران از دستگاه‌های متولی و متصدی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و به‌طور خاص شهرداری‌ها، خواست تا با نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم اقدامات صیانتی و پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از سو استفاده سودجویان و زمین خواران پیشگیری نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر توانستی از حسن روحانی هم بگیر
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رو شکر همه اراضی هم مال دولته بیاید این اراضی رو پول کنید بدید به مستضعفین خدا خیرتون بده
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا دولت، مجلس و تمام قوا خودرو را رها کردند.
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمین خوار مزدور فقط شهرداری مشهد با آب و فاضلاب مشهد! زمین های چهل بازه رو پس بدید ! والا قاضی هم قاضی های قدیم چرا دو پهلو حکم صادر میکنید!حق مردمو پس بدید .
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
ریس محترم کل دادگستری پرونده زمین‌های تعاونی کشاورزی کندرود تبریز بیش از 27 سال با انواع لابی گریها صاحبان زمین که 2000 نفر با سند رسمی صاحب ملک می‌باشند با سنگ اندازی و رانت و رشوه حق مردم مستصعف رو با انواع بهانه ها تا به امروز با چندین بار محکومیت باز هم سنگ اندازی میکنن. چرا حکم قانون توان اجرا نداره و با حق رو شروع به ناحق کردن می‌کنند. لطفا رسیدگی جدی بفرمایید و مردم رو نسبت به قوه محترم و نظام بدبین نفرمایید.
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا شر زمین خواران را از سرخه حصار و درست پشت ساختمان حفاظت از محیط زیست از سر اراضی ملی و و ارتفاع و محیط زیست بکنید که در حال چپاول اراضی ملی هستند و خرید و فروش و چهاردیواری هم انجام میدن و روز به روز فربه تر میشن و هیچ کسی هم نیست که یقه این ها رو بگیره به داد محیط زیست برسید
۱۴:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اول تصرف کردن خاکمون از دست افغانها در بیارین که بابت هیچ آبی خاکی رو فنا کردن
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
موافقم ؟؟؟!!!!..افغانی ازکجا پول تصاحب کرده
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمين خواران مزدوران نتانياهو هستند. قاطعيت در مبارزه با هر گونه فساد مالي پولي رشوه اي احتكار دلالي و سود جويي هاي نجومي. عدم تامين امنيت مالي و عدالت اجتماعي و جولان گستاخانه سودجويان در هر شكل نظام را تضعيف و مجاني اب به اسياب نتانياهو ريخته و ميريزد.
جواد
۱۱:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
در مناطق ییلاقیی محور دماوند به فیروزکوه ساخت وساز غیر مجاز به وفور دیده میشود که فقط برای نمایش تخریب مثلا چند تا بلوک از کل ساختمان را خراب کرده اند چون ساخت و ساز با موافقت مقامات محلی است و اجازه تخریب کلی نمی دهند جالب است این نمایش دائمی؟