سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید در کرمان

از نخبگان جامعه کار و تولید، کارفرمایان سلامت‌محور و خانه‌های بهداشت کارگری برتر در نشست استاندار کرمان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تجلیل شد.

محمدمهدی فداکار امروز در نشست با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جامعه کار و تولید استان و آیین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید، کارفرمایان سلامت‌محور و خانه‌های بهداشت کارگری برتر استان، جامعه کارگری را از ظرفیت‌های بزرگ برای توسعه کشور دانست و اظهار داشت: پایه اصلی توسعه، تولید است و اساس تولید نیز کارگران هستند.

او با اعلام اینکه مهمترین رکن استقلال کشور در استقلال اقتصادی است، افزود: اگر وابستگی اقتصادی زیاد شود، سایر بخش‌های کشور نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

استاندار کرمان ابراز داشت: تولید ملی، ظرفیتی است که می‌توان کشور را با آن پیش برد و در قوام و دوام تولید ملی، نقش اصلی را کارگران دارند.

فداکار تصریح کرد: کارفرمایان نیز برای اینکه تولید و اشتغال پایدار را حفظ کنند، درد و دل‌ها و دغدغه‌های زیادی در حوزه بانکی، بیمه و دارایی دارند.

استاندار کرمان، وابستگی اقتصادی را برای کشور سم دانست و گفت: با اینکه مجموعه‌های کارگری در شرایط سخت کاری قرار دارند؛ اما نیاز عمده‌ای از استان و کشور را تولید و تامین می‌کنند.

او به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان نیز اشاره داشت و عنوان کرد: ظرفیت خوبی در استان کرمان برای توسعه وجود دارد و برای حفظ و دوام اشتغال ایجاد شده در استان باید تلاش کرد.

فداکار اظهار داشت: کارگران در همه سختی‌ها، پای کشور و تولید مانده‌اند و در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم. کارگران نمونه و باتجربه نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در مجموعه کاری خود دارند و اصلاح فرآیندی را انجام می‌دهند.

فعالیت ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این اداره کل، از تحقق ۱۱۲ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان طی پارسال خبر داد و گفت: ۶۷ هزار و ۳۲۴ شغل در استان ثبت شد که به لحاظ تعداد اشتغالزایی، پنجمین استان در سطح کشور هستیم.

او به کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد نیز اشاره داشت و افزود: استان کرمان در این زمینه رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مصباح، رسیدگی به بیش از ۸ هزار پرونده در حوزه شکایات کارگری و کارفرمایی و کاهش میانگین زمان رسیدگی پروند‌ها به ۷۲ روز، آموزش ۱۲۶ هزار نفر ساعت در راستای ارتقای ایمنی سطح کارگاه‌ها را در عملکرد یک ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند.

مصباح همچنین از ثبت‌نام ۲ هزار و ۲۲۰ نفر از جامعه کارگری و کارفرمایی استان کرمان در سی و چهارمین جشنواره امتنان خبر داد و گفت: ۲۲ نفر به عنوان کارگر و کارفرمای نمونه شناخته شده‌اند.

او افزود: سه نفر از مجموع ۱۹ کارفرما، کارگر و خانه بهداشت کارگری برتر امسال که در حضور رئیس جمهور تجلیل خواهند شد از استان کرمان هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.