سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت یک هزار و ۵۰۰ خاطره‌نگاری والدین شهدا در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از ثبت یک هزار و ۵۰۰ خاطره‌نگاری والدین شهدا در استان خبر داد.

آقای ابوالفتح زاده  تلاش برای خاطره نگاری از والدین شهدا و در مراحل بعدی با همسران، فرزندان ، خواهر و برادران شهدا را یکی از برنامه‌های اولویت دار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی دانست و گفت: بر اساس تعریف و تکلیف سازمان مرکزی در این زمینه تلاش‌های وافری در استان به انجام رسیده و جمع آوری این اسناد در دست تکمیل است.

وی از افزایش بودجه مربوط به جمع آوری اسناد و مدارک شهدای هشت سال دفاع مقدس در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: امسال تلاش داریم تا به هر نحو ممکن تمام اسناد موجود شهدای استان را جمع آوری، ثبت و نهایی کنیم.

آقای ابوالفتح زاده جمع آوری و مستندسازی وصیت نامه‌های شهدای استان را یکی دیگر از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: این موضوع مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و تا نیمه اول امسال جمع بندی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس جلد دوم آثار و اسناد شهدای آذربایجان شرقی تنظیم شده و آماده چاپ است.

آقای ابوالفتح زاده تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جزو راهبرد‌های و رسالت‌های اصلی و محوری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد و افزود: بر همین اساس طی سال گذشته افزون بر ۲۲ هزار مورد دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان استان در راستای اجرای طرح سپاس انجام شد.

وی ساماندهی گلزار‌های شهدا را جزو برنامه‌های اولویت دار بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام و اظهار کرد: در این زمینه تا اول سال ۱۴۰۳ قرار است تمام گلزار‌های شهدای استان اعم از تک مزاره و چند مزاره ساماندهی شوند که محور این ساماندهی‌ها حفظ وضع موجود گلزار‌ها خواهد بود.

آقای ابوالفتح زاده مجموع گلزار‌های شهدای آذربایجان شرقی را یک هزار و ۱۶۰ مورد اعلام کرد که عمده‌ترین مشکلات مربوط به گلزار شهدای وادی رحمت تبریز است که بخش اول آن به اتمام رسیده است و در بخش دوم نیز اقدماتی در مرحله اجراست که باید با همکاری شهرداری معضلات آن حل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.