سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرگمی متقاضیان اجاره مسکن؛ مالکان فعلا دست نگه داشته‌اند

با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها بسیاری از مالکان برای مشخص شدن تکلیف بازار اجاره، واحدهای خود را نگه داشته و عرضه نمی‌کنند تا تکلیف قیمت‌ها مشخص شود. موضوعی که به سردرگمی مستاجران دامن زده است.

با نزدیک شدن به انتهای فصل بهار بازار جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات بسیار داغ شده و همین امر خود باعث شده بسیاری از متقاضیان دست نگه دارند تا  وضعیت بازار اجاره مسکن مشخص شود.

بسیاری از متقاضیان تنها سرگرم جستجو در سایت‌های آگهی مسکن و مشاوران املاک هستند و به اصصلاح به دنبال قیمت می‌گردند؛ البته هستند متقاضیانی که با رسیدن موعد جابه‌جایی به دنبال یک فایل مناسب هستند اما به گفته برخی از متقاضایان واحدهای مسکونی مناسبی در  بین آگهی‌ها پیدا نمی‌شود و همین امر خود باعث شده که بازار مسکن به ویژه بازار اجاره، با رکود سنگین روبرو شود.

براساس این گزارش، بازار مسکن در این روزها شاهد رکودی است که در این شرایط اگر متقاضی به دنبال خرید مسکن باشد و منابع مالی کافی داشته باشد می‌تواند یک واحد مسکونی مناسبی با قیمت خوب پیدا کند اما برای اجاره علاوه بر اینکه متقاضیان و مستاجران از کمبود مسکن گله‌مند هستند  بسیاری از مشاوران املاک هم اعلام کرده‌اند که فایل های خوب در مناطقی که بیشترین متقاضی برای اجاره نشینی در آن وجود دارد کم شده و  بسیاری از مالکان منتظر هستند تا ببینند ابتدای تابستان قیمت‌ها به چه سمتی می‌رود.

دولت امسال برای کنترل بازار اجاره اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است که یکی از این اقدامات تمدید پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن است که اعلام شده تا شهریور ماه متقاضیانی که تسهیلات ودیعه مسکن دریافت نکرده‌اند می توانند در استان تهران وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند. همچنین یکی دیگر از اقداماتی که امسال برای کنترل بازار اجاره در دستور کار قرار گرفته است، ساماندهی بازار اجاره  است.

طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن در دستور کار مجلس

در همین رابطه  اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت نباید اجازه افزایش بیش از حد اجاره‌بها را بدهد. بازار اجاره مسکن برای کم‌درآمدها مانند زلزله ویرانگر است.
اقبال شاکری اظهار کرد:‌ دولت باید امسال برای ساماندهی بازار اجاره بها مسکن با ارائه کمک‌های تشویقی به صاحبخانه‌ها، زمینه تمدید قراردادهای اجاره را فراهم کند و اجازه افزایش اجاره بها بیش از این داده نشود؛ چراکه فشار سنگینی بر مستاجران وارد می‌کند.

دلالان بازار اجاره مسکن نقره داغ می‌شوند

همچنین خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت:  امسال برای بازار اجاره استان تهران  برنامه‌ریزی بسیار خوبی داریم که امیدوار هستیم با اجرایی شدن آن شاهد بهبود وضعیت بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم.

او ادامه داد: بازار اجاره مسکن امسال به سمت رونق خواهد رفت که همین امر از طریق راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان به سرعت اجرایی می‌شود و دولت سعی دارد برای بازار امسال تمهیداتی را در دستور کار خود قرار دهد تا بازار اجاره به سمت ثبات حرکت کند.

محبت‌خواه توضیح داد: دولت امسال به طور قطع دست تمامی دلالان و سوداگران را از بازار اجاره کوتاه خواهد کرد و با شناسایی مالکانی که خانه‌های آن‌ها خالی است  و نقره داغ کردن آن‌ها، بازار اجاره مسکن را به سمت ثبات هدایت خواهد کرد.

بازار اجاره مسکن امسال کشش افزایش قیمت ندارد

 خانجانی که یک مستاجر است به باشگاه خبرنگاران گفت: امسال به نظر می‌رسد بازار اجاره مسکن با رکود همراه باشد، چراکه این بازار در سال گذشته با افزایش قیمت روبرو بود و به نظر می رسد که امسال این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

او ادامه داد: در حال حاضر به هر مشاور املاکی که مراجعه می‌کنیم آن‌ها می‌گویند که مالکان فعلا دست نگه داشته‌اند تا وضعیت بازار اجاره مسکن مشخص شود.

حال با نزدیک شدن به فصل اتمام مدارس و آغاز جابه‌جایی خانواده‌ها باید دولت هرچه سریعتر برنامه‌های خود را برای به  بهبود وضعیت بازار اجاره پیش از شروع جابه‌جایی‌ها ارائه کند تا نگرانی متقاضایان از این وضعیت برطرف شود؛ چرا که این بلاتکلیفی و عدم عرضه مسکن به بازار اجاره، باعث می‌شود که بازار به سمت نابه‌سامانی حرکت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مالیات تو جیب دولت میره..الان یکی یک واحد داره اجاره میده .هزینه زندگیشو میگذرونه ..دولت هرکاری کنه هم به ضر مستاجر .وهم مالک
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام تورا به خدا افزایش حقوق فروردین مادرم را سازمان تامین اجتماعی نمیدهدوصاحب خانه مادرم را بیرون کرده و اینکه قیمت بنزین را گران کنید. در کشور ترکیه به کارگران دولت کشور ترکیه 50میلیون تومان میدهد
منصور
۱۴:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اهای صاحب خونه ها
یه کمی ملاحضه مستاجرها را بکنید // راه دوری نمیره
کاری به قیمت دلار توی بازار نداشته باشید // یجوری رفتار کنید که نه سیخ بسوزه نه کباب
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
قناعت کنین درست میشه
حمیدمنصوری
۱۲:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وضعیت اجاره خونه وحشتناک شده.آخه بی انصافها ماهی ده میلیون تومن مگه شوخیه اونم اطراف تهران.پس مخارج خونه و زن و بچه چی میشه.؟
از کجا باید بیارم. از دیوار کی بالا برم....
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اطراف تهران؟ دلت خوشه. الان تو شهرستان ما اجاره اپارتمان 170 متری 8 سال ساخت ماهی 35 میلیون تومان هست! بله 35 میلیون! دقت کن شهرستان! حالا تهران بماند!
کاوه
۱۰:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا اقای خانجانی که خودش یک مستاجر هست چطور اظهار نظر کرده در کدام منطقه زندگی می کند که پیش بینی می کند افزایش اجاره بها صورت نمی گیرد من در شیراز زندگی می کنم پارسال اجاره ای که میدادم رو مالک برای تمدید دو برابر کرده ، امسال حقوق من سرجمع دو میلیون اضافه شده در صورتی که مالک فقط روی اجاره بها چهارمیلیون اضافه نموده این کجای انصاف هست از بس فکر کردم و دنبال خانه با قیمت مناسب گشتم دارم روانی میشم جلوی زن و بچه هم روی حرف زدن ندارم شب و روز داریم زجر می کشیم از پس هزینه های زندگی برنمیاییم خرید خانه برایمان شده آرزو محال ! فقط می تونم بگم خدا لعنتتون بکنه
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
من خودم صاحبخانه هستم وقتی ملک م خریدم وام بانکی گرفتم که سود بازگردادن اون 25 درصد هست اونوقت من باید رویه چه چیزی حساب کنم تا بتونم وام بانک رو
1-بازپرداخت کنم شما ها به من بگید ؟
2-باید ملک خریداری شده رو مجانی بدم به کسی استفاده کنه ؟
3-باید ملک خریداری شده رو با قیمت کمتر از سود 25 درصد بدم اجاره ؟
4-باید ملک نخرم ؟

البته خودم با مورد 3 موافقم اما به شرطی که بانک هم از من سود کم مطالبه کنه مثلاً 10 درصد
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه کارکنان وزارت مسکن را وادار کنید در سامانه املاک و اسکان اسم بنویسند. با خانواده هاشون افراد زیادی میشه.
معلم
۰۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
توروخدا رحم کنید ۲۸ساله معلمم ازاجاره نشینی و اجاره خونه خسته شدم اخه توی این مملکت چه خبر ه ؟ ۲۵تومان پول پیش دارم دلمو نترکونید زنوبچمو دوست دارم من چطوری چادر بزنم کنار خیابون اخه
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام.دولت واقعا اگر میخواد کاری چرا از کیسه خلیفه میبخشه؟ واگه میخواد کاری بکنه نه گرونی بوجود بیاره و نه بزاره قیمت مواد غذایی گرون بشه،حالا گیریم منه مستاجر ماهی ۳میلیون کرایه بدم،در عوضش چهار برابر این مبلغ رو باید برای مواد غذایی هزینه پرداخت کنم.گرونی مواد غذایی پدر مردمو درآورده.
ناش
۲۱:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از خدا می خواهم که مستاجر و صاحب خونه تو یک چادر زندگی کنن
س د
۱۹:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
افزایش بی رویه قیمت مسکن در سال‌های پیش رو باعث افزایش اجاره بها شده چون نظارت درست و درمانی نداره دوم اینکه از همه مهمتره تقاضا در مسکن در سال‌های پیش رو زیاد بوده و قیمت ها رو سر به فلک کشونده
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
روزی صدبار ارزوی مرگ میکنیم توی اوج جونی اخه این چه اوضاییه درست کردید
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصور کنید ،یکدستگاه واحد ۱۰۰ متری را در منطقه مثلاََ ۲ تهران حداقل ۱۲ میلیارد تومان خریده اید چرا فکر میکنید به زعم و اظهار یکی از کامنت گذارها ، مالک لاشخور ! باید واحد خود را با قیمت حتی یکسال قبل اجاره بدهد شما باشید چنین حماقتی انجام میدهید ؟ شاید همین واحد، دسترنج چندین دهه مرارت و قناعت مالک است که بصورت یکدستگاه واحد ۱۰۰ متری خریداری شده. یک سوزن بخود بزنید یک جوالدوز به دیگران..موجر گران شدن ملکش را خرج نمیکند بلکه اجاره و کرایه دریافتی همسان با تورم و گرانیهای لجام گسیخته از مستاجر را خرج میکند. تورم و گرانیهای سرسام آور را با بخشنامه های دستوری و تکلیفی نمیتوان کنترل کرد باید تمهیداتی جدی جهت کنترل ارزش ملی یعنی (ریال) در برابر دلار اتخاذ و مبذول گردد وگرنه بقول معروف ، آش همان و کاسه همان خواهد بود.‌
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی خود بانک مسکن به دستور شورای پول و اعتبار اومده بهره وام مسکن ملی رو از 18 درصد کرده 23 درصد با اقساط ماهاینه 9 میلیون تومان و از اون طرف سود مشارکت سپرده متقاضیان این طرح نزد بانک مسکن رو از سالیانه 10 درصد رسونده به 5 درصد شما از مالک شخصی چه توقعی داری گوش مستاجر رو نبره؟!!!
در طرح مثلا حمایتی مسکن از اقشار کم درآمد پوست متقاضی داره دو طرفه کنده میشه بعد عاملینش مدعی ساماندهی مسکن در بازار آزاد هستن!
جالبه واقعا
خرشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یارو پانصد تا اپارتمان تو پردیس داره و باهاش قیمت مسکن رو به سلیقه حودش افزایش میده کسی هم جلو دارش نیست دولت بیاد دوسه تا دکتر که رفتن تو ساخت وساز وکلی اپارتمان دار رواعدام کنه هر کس حق نداشته باشه دوتا بیشتر خونه داشته باشه مشکل حل میشه مثه رضا شاه که وقتی دید نونوایی ها نون نمیفروشن دوتا شاطر رو انداخت تو تنور بقیه حساب کار اومد دسشون
م
۱۶:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر ی نظارتی بر بنگاه و آژانس های معاملات مسکن وجود داشت لااقل این مورد اجاره‌بها فشار کمتری بر مستاجر بود. متاسفانه بدلیل عدم نظارت مسولین همه دارن ظلم مضاعف به قشر کم درآمد میکنن
درمانده
۱۶:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
هنوز عقلش نمیشه مسوولان محترم که با این کارا مشکل اشاره حل نمیشه،باید وضعیت مسکن حل بشه قیمتها بیاد پایین،در غیر اینصورت ،بقیه کارا مثل قرص مسکن موقتیه ،و مشکلی خل نمیشه فقط باید مسکن ارزون بشه
جبار
۱۶:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مقداری منصف باشیم وقتی قیمت زمین و مصالح ساختمانی شده ۱۰۰ برابر عامل اصلی این گرانی مقصر اصلی اجاره مسکن هست نه صاحبان خانه البته صاحب خانه های منصف هم کم نیستند
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو رو قران تو رو به انسانیت فسمتون میدم قیمت اجاره خونه را پایین بیارید مردم چیکار کنن یه فکری به حال این بی مسکنها
کنید مگه ایران پهناور نیست چرا به مردم زمین نمیدین با مصالح ارزان
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو رو قرآن همه چیز را بیاورید پائین؟
علیزاده
۱۴:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنها راه کنترل بازار مسکن تولید مسکن است . در تهران خیلی از تعاونیهای مسکن دارای زمین هستند ولی نمی توانتد مجوز ساخت بگیریند . بقیه سیاستهای دولت همه سرگرمی و برای عبور از مشکل است . در حوزه مسکن هم مثل خوزه خودرو فعلا رانت و مافیا نقش جدی دارد . در خودرو گفتیم قبول نکردند و نهایتا خود دولت اذعان کرد.
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت به گرفتاریها و مشکلات مردم هیچ اهمیتی نمیده.
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
به چین نفت بدهید در عوض در ایران خانه بسازد
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیشنهاد خیلی خوبیه. من موافقم
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه صاحبخانه ها از این بازار بهم ریخته نهایت سواستفاده رو میکنه و گوش مستاجر بدبخت رو میبره
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی خوب کنترل کردید دستتون درد نکنه
رهنمون از 50شده100میلیون و اجاره از 1.600شده5میلیون
صاحب خونه هم میگه نمیخای خیلی هستن ک بشینن
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی بعضی از ما فکر آخرت نیستیم که اینگونه حرف می زنیم؟ چرا به هم رحم نمی کنیم؟ چرا اینقدر جنس ها گرون هستند؟
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
با این شرایط مسکن واجاره ها تا دو سه سال دیگه مردم باید داخل کانکس وچادرو حاشیه ها و زاغه ها زندگی کنند این یک شوخی نیست بلکه واقعیته
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا دولت ازاجاره بها خونه که سر به فلک کشیده خبر نداره اچاره بها امسال ده برابر شده وکسی هم کاری نداره فقط حرف ولی عمل نیست
ماریا
۱۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
توروخدا یکی پیدا شده به دادا مستاجرها برسه
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه یکی از شهرها در مراسمی به خانمهای محترمی که در ان مراسم بودن گفته بخاطر بی حجابی شما از شما بیزارم وهمایش رو ترک میکند اما اگر در ان جلسه اختلاس گران و فاسدان و ریا کاران حکومتی بودن مشکلی نداشت علت فقر و بدبختی ملت همینه
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا نابودشون کنه به حق امام حسین (ع)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان اقای رئیس جمهور دستور میده قیمت اجاره خانه مثل سکه و ارز ،.... مایحتاج عمومی پائین بیاید ؟؟؟؟ گزارش مربوطه توسط اقای مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهر سازی به رئیس جمهور گزارش میشود تاپایان سال دومیلیون مسکن ساخته شد مستاجرها نگران نباشند دولت کمک های زیادی به موجرین کرده پرداخت تسهیلات با نرخ قرض الحسنه ، قیمت مصالح و دستمزدها ، خدمات شهری ...... کاهشی شده
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسکن های ساخته شده همه در حاشیه شهرها و بدون زیرساختهای یک شهر ساخته میشن تازه همشون به دست پیمانکاران انبوه ساز با بدترین مصالح ساختمانی ساخته میشن پس کسی اگر بخواد اونجا زندگی بمنه ترجیح میده مستاجر نشینی مرکز شهر رو انتخاب بکنه
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
املاکی ها رو تعطیل کنید یه سامانه جامع درست کنید مشتری به فروشنده و مستاجر به صاحب خانه وصل کنید
مزایا
1.کلاهبرداری به صفر می رسه و یه مسکن به چند نفر فروخته نمی شود یا اجاره داده نمی شود
2.املاک اجاره ای و فروشی رصد می شوند
3.اجاره ها و متراژ فروشی طبق تورم بالا می رود
4.چرا مجلس و دولت چنین طرحی نمی دهند
خبری وای جی سی جون مادرت رسانه ای کن و مطرح کن همه جا شاید دلال ها حذف شدن
امیر
۱۴:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا چنین سامانه ای درست بشه عالی میشه حق هیشکی ضایع نمیشه قیمت ها واقعی میشه
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان توی سامانه یکپارچه فروش خودرو مگه قیمت ها واقعی شده؟ ساده ای برادر
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
وای جی سی پیگیری کن لطفا دوستان کارزار راه بیندازید عملی شود
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر سامانه جامعه درست بشه که صدور قیمت گذاری در مسکن رو انجام بده مثل سایر طرح های شکست خورده دولت که در موضوع مثل مرغ و گوشت و ماشین وارد می کنه بدتر به شکست منجر میشه و مسکن هم از اینی که دست نیافتنی تر هست دست نیافتنی تر میشه
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونوقت آمار بیکاری میره بالا، چون تو هر خیابون چندتا املاکی هست !!!
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا کشش چیه!!! تا وقتی موجر پول بخواد میره دنبالش! هیچ قانون و مانعی هم جلو دارش نیست! املاکیام کمکشون میکنن و ببشتر تحریکشون میکنن ! آقا مشکل اصلی افزایش اجاره هاست که باید نذارن دیگه اینهمه راحت افزایش بدن!!!
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه دولت و مجلس محترم به جای ارایه راهکار و رفع معضلات مربوط به بخش مسکن، فقط بدنبال اخذ مالیات و پیچیده کردن موضوع است.
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقایان بزرگ به فکر مستاجران باشید
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیایید به هم رحم کنیم تا خداوند هم بهمون رحم کنه
چرا باید اینقدر اجناس و کرایه خونه ها بالا باشه؟!
مگه ما مسلمان نیستیم؟؟
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا به داد مستاجرها برسد
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان صاحبخونه گفته ۸۰۰ میلیون پیش و ماهی ۶ میلیون اجاره بده در صورتی که قراردادمون ۳۰۰ میلیون پیش ماهی ۱،۵۰۰ اجاره بود کجای کارید الکی بیانیه و صحبت کمک با ۱۰۰ میلیون میکنید هر صاحب خونه ای هر چی دلش بخاد میده و میگه ناراحتی بلند شو چون خیالش راحته کسی دیگه میاد با همین قیمت میگیره و هنوز دوماه دیگه مونده و میگه زود پاشو سر وقت اگه نمیتونی حالا دولت چکار میتونه بکنه میلینها نفر دیگه هم مثل ما وجود داره که هیچکسی به دادش نمیرسه و صاحبخونه ها هم هر قیمتی میخان میگیرن
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از کدوم دولت حرف میزنید تا جایی که من یادمه هر دولتی میاد همین حرفها را میزنه مستاجر بدبخت خرید خونه براش دیگه کلا ارزوی دست نیافتنی شد خرید ماشین هم همینطور الانم ۷۰درصد حقوقشم باید بده به صاحب خونه ی لاشخورش چند وقت دیگه نصف مستاجرها اساسشون توی خیابونه و باید رو بیارن به چادر نشینی کنار خیابان و پارکها تا وقتی که این بنگاههای املاک و سایت دیوار هست هیچ دولتی نمیتونه هیچ کاری بکنه فقط حرفه دست صاحب خونه ها و مشاور املاکها توی ی کاسست و دارن خون مستاجرو می مکن
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بزرگوار ،تصور کنید ،یکدستگاه واحد ۱۰۰ متری را در منطقه مثلاََ ۲ تهران حداقل ۱۲ میلیارد تومان خریده اید چرا فکر میکنید به زعم و اظهار جنابعلی مالک لاشخور ! باید واحد خود را با قیمت حتی یکسال قبل اجاره بدهد شما باشید چنین حماقتی انجام میدهید ؟ شاید همین واحد، دسترنج چندین دهه مرارت و قناعت مالک است که بصورت یکدستگاه واحد ۱۰۰ متری خریداری شده. یک سوزن بخود بزنید یک جوالدوز به دیگران..موجر گران شدن ملکش را خرج نمیکند بلکه اجاره و کرایه دریافتی همسان با تورم و گرانیهای لجام گسیخته از مستاجر را خرج میکند. تورم و گرانیهای سرسام آور را با بخشنامه های دستوری و تکلیفی نمیتوان کنترل کرد باید تمهیداتی جدی جهت کنترل ارزش ملی یعنی (ریال) در برابر دلار اتخاذ و مبذول گردد وگرنه بقول معروف ، آش همان و کاسه همان خواهد بود.‌
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
گرانی و تورم هم حدی دارد مثل اینکه دیگه از انصاف و مروت و اخلاقیات خبری نیست.پروردگار رو شاکرم که جنگی اصلا نیفتد جنگی در بگیرد چه میشود ثانیه ای قیمتها آسمان هفتم هم عبور میکنند
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعد هم باید اجاره بدن هم به فکر قسط وام باشن تازه با ۱۰۰تومن پول پیش و ماهی ۸ میلیون یه خونه ۵۰ متری میدن فقط
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این نقره داغ شدن محتکرین مسکن کی اتفاق میفته پس!!!؟

اگر این کارو مالیات برعایدی انجام شه مطمئنا مشکل مسکن حل میشه
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تروخدا فقط این بنگاه هارو کنترل کنید. بجز این قشر هیچ کس در نرخ کرایه و اجاره منزل تاثیر ندارن. فقط واسه اینکه کمسیون خودشون بالا بره با هزارتا فیلم و کلک قیمت خونهدهارو بالا میبرن
واقعا باعث تاسف هستش
م ا
۱۶:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما تاحالا اداره دارایی و مالیات رفتی ؟در منطقه ما اداره دارایی مبلغ اجاره بخصوص ملک تجاری مشخص میکنه و حتی اگر مالک بخواد کمتر اجاره بگیره ، دارایی میگه تو هرجی دوس داری بگیر ولی من بر مبنای قیمت خودم ازت مالیات میگیرم . پس نمیشه مشکلات گردن مشاوربن املاک انداخت ، بعضا مشاوربنی پیدا میشن که حتی برای مستاجر کمیسیون نمیگیرن .
امین اقتصاددان
۱۱:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلا بازار مسکن تا۱۰ سال کشش نداره به دلیل رشد منفی جمعیت و رکود خودرو هم زیاد تولید شد امسال وتلنباره قطعه وخودرو هرکی مسکن بخره فروشش بعدا داستانه مسکنی هایی وجود داره۵ ساله فروش نمیره
حسن
۱۴:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
جالبه!!!
قیمت مصالح ساعت به ساعت بالا بره ولی قیمت مسکن ۵ سال ثابت بمونه!!
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارنکنان و کارشکنان مالیات خانه های خالی را معرفی کنید.
س د
۱۹:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
افزایش مالیات خانه خالی غیر از این که به ضرر مستاجران منجر میشه نفعی برای مستاجر نخواهد داشت چون خود مالک اختیار دار ملکش هست با قیمت که عرف جامعه هست اجاره میده منتظر مفت دادن به من یا شما نیست.
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مالکان برای یک خیز بسیار بلند دست نگه داشته اند . مستاجر هیچ فردیا رسی جز خدا ندارد . زنگی برای بسیار از مستاجرا باقی نمانده پدر خانواده سر درگم و نا امید و فرزندان باآینده تاریک . مدیران و وزرا خجالت بکشند.
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه چی خوبه چرا بی خودی شلوغش میکنید.
علی
۱۷:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
شکم سیر بدبخت
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
هیچ کاری برای اجاره مسکن نمی تونید متاسفانه انجام بدین..پیش های ۵۰۰ میلیونی و اجاره های سرسام آور و حقوق کارگز حداقلی.باید واقعا چکار کرد.