داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: واحد شماره یک گازی به دلیل برخی اشکالات پیش بینی نشده و افزایش سطح ویبریشن یاتاقانها و اهمیت درمدار بودن، پس از بررسی و انجام محاسبات لازم با دو بار وزنهگذاری در محل کوپلینگ توربین، ویبریشن آن کنترل شد و هماکنون با حداکثر توان اکتیو و راکتیو با سطح ارتعاشات مجاز در مدار است.
محمودی گفت: در نتیجه عملیات بالانس روتور، ارتعاشات ۱۰ میلیمتر برثانیه یاتاقانهای توربین و کمپرسور به عدد ۲ میلیمتر برثانیه کاهش یافت و همچنین موجب کاهش چشمگیری در ارتعاشات یاتاقانها در زمان راهاندازی شد.
او گفت: با بالانس روتور از اضافه بار و شکست یاتاقان جلوگیری شد و عمر مفید آن نیز افزایش یافت.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: عملیات بالانس روتور توربین واحد یک گازی این نیروگاه توسط متخصصان بومی این شرکت و برای نخستین بار با موفقیت انجام شد.