سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز احیای تالاب جوکندان تالش

نخستین گام برای حفاظت و احیای تالاب جوکندان تالش برداشته شد.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: مسیر‌های خروج آب تالاب جوکندان به دریای خزر با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری بسته شدند.

به گفته او، این اقدام مانع از خروج مستقیم آب تالاب جوکندان به دریا می‌شود و امید است ماندگاری آب در تالاب بیشتر و سطح تراز آب تالاب افزایش یابد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: پیگیری‌های لازم جهت تخصیص حق آبه و تعیین حد بستر تالاب انجام شده و تحقق انجام آن‌ها از دیگر برنامه‌های پیش رو برای حفاظت و احیای تالاب جوکندان است.

رامین شیلاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش نیز گفت: با توجه به کاهش حجم دبی آب ورودی به تالاب جوکندان طی ماه‌های پیش رو، مسیر‌های خروج آب تالاب با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری مسدود شده است. 

به گفته او، این اقدام بر اساس بررسی‌های کارشناسی و با همکاری اداره منابع آب شهرستان تالش به منظور افزایش سطح تراز آب تالاب انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش افزود: انجام این اقدام بخشی از مطالبات و خواسته‌های دوستداران محیط زیست منطقه نیز بوده و انسداد خروجی‌های آب تالاب سبب خوشحالی دوستداران تالاب جوکندان به ویژه سمن‌ها و جوامع محلی شده است. 

تالاب جوکندان در زمره تالاب‌های کم عمق دریایی - ساحلی استان است که در حوزه شهرستان تالش قرار دارد و بخشی از منطقه حفاظت شده لیسار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.