سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادری:

کارآمدی با افزایش قدرت شورا‌ها شکل می‌گیرد

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: اگر به‌دنبال تمرکز زدایی و واگذاری کار مردم به خود مردم و همچنین شفافیت و کارآمدی هستیم، همه آن‌ها در حقیقت در ارائه قدرت و افزایش قدرت شورا‌ها تجلی می‌یابد.

جعفر قادری در ویژه برنامه روز شورا‌ها که با حضور نمایندگان ادوار شورا‌های اسلامی این کلان‌شهر و نمایندگانی از دولت و مجلس برگزار شد، گفت: اگر به‌دنبال تمرکززدایی و واگذاری کار مردم به خود مردم و همچنین به‌دنبال شفافیت و کارآمدی هستیم، همه آن‌ها در حقیقت در ارائه قدرت و افزایش قدرت شورا‌ها تجلی می‌یابد.

او با اشاره به نقش شورا گفت: سال جاری که به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد، در حقیقت مجموعه‌ای که می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد شورا است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در وضعیت فعلی قدرت مانور شورا و شهرداری زیاد است و باید این قدرت افزایش یابد.

قادری گفت: در کشور باتوجه به تقسیم کاری که صورت گرفته، مجلس باید اقدامات کلی و کلان را انجام بدهد و نباید درگیر مسائل محلی و منطقه‌ای شورا‌ها و شهرداری‌ها باشد.

این عضو خانه ملت به موضوع مدیریت واحد یکپارچه شهری اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۳۰۰ ماده دارد و به نوعی به بخش‌های مختلف مجلس ارتباط پیدا می‌کند و اگر بنا باشد در کمیسیون‌های مشترک بررسی شود، هر یک نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند و بعید است کلیات آن در مجلس رأی بیاورد.

او گفت: نباید منتظر دولت ماند؛ چرا که در شیراز کارهای بزرگی در سطح شهر در همه حوزه‌ها میتوان انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.