سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از ۱۰۳ میلیون لیتر مواد سوختی بین روستاییان آذربایجان شرقی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۳ میلیون و ۵۲۰ هزار لیتر انواع سوخت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید، روغن، گاز طبیعی و گاز مایع در بین کشاورزان و روستاییان استان توزیع شد.

آقای رنجگران با اشاره به وظایف شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان و روستاییان اظهار کرد:سال گذشته ۱۰۳ میلیون و ۵۲۰ هزار لیتر مواد سوختی توسط جایگاه‌های عرضه سوخت و فروشگاه های مواد سوختی فعال متعلق به تعاونی‌های روستایی در سطح کشور توزیع شد.

وی افزود: شبکه عظیم تعاون روستایی در موضوع سوخت رسانی به اعضا و بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی سهم عمده و نقش بسزایی دارد که هدف از توزیع سوخت حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستاییان است.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی همچنین از بوجاری و و فرآوری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح گندم و جو خبر داد و گفت: از زمان برداشت بذور از مزارع تکثیری در سطح استان و بوجاری و فرآوری آن‌ها این میزان بذر اصلاح شده تولید و فرآوری شده است که بر اساس برش توزیع جغرافیایی مدیریت امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان به شهرستان‌ها ارسال و بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از بذور اصلاح شده علاوه بر افزایش عملکرد در واحد سطح باعث افزایش مقاومت گیاهان زراعی در مقابل انواع آفات و بیماری‌ها می‌شود.

آقای رنجگران خاطرنشان کرد: شبکه زیر پوشش این مدیریت دارای ۶ مرکز بوجاری و فرآوری بذر اصلاح شده گندم، جو و نخود در شهرستان‌های بستان آباد، هشترود، چاراویماق و میانه می‌باشد که سالانه بذور اصلاح شده را زیر نظر کمیته فنی بذر آذربایجان شرقی و کارشناسان موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال تولید و پس از بوجاری و فرآوری در اختیار کشاورزان داخل و خارج استان قرار می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.