سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان و دامداران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد مبنی بر رگبار شدید باران، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد و ریزش تگرگ و گرد و خاک تا ۸ اردیبهشت در شرق هرمزگان، ارتفاعات سمنان، نیمه شرقی فارس، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان، یزد، جنوب اصفهان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال شرق سمنان و نیمه شرقی یزد به کشاورزان این مناطق توصیه می شود از انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند.

به گفته او، با توجه به وقوع بارش، کشاورزان نسبت به تسریع محصولات برداشت شده به مکان های مسقف اقدام کنند.

غلامی ادامه داد: با توجه به افزایش رطوبت، تولیدکنندگان نسبت به کنترل دما و رطوبت انبارها جهت جلوگیری از بیماری قارچ اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: گلخانه داران در زمان بارش نسبت به بسته نگهداشتن دریچه گلخانه و همچنین عدم استفاده از آب باران برای دام ها اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی، عشایر و دامداران از ورود به ارتفاعات اجتناب کنند، همچنین زنبورداران نسبت به عایق بندی و محافظت از کندوها اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد رگبارو رعد و برق و در خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. روز شنبه در کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و شمال غرب بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب سواحل دریای خزر، البرز، قزوین، تهران، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق کرمان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.