سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت بارش ها در هرمزگان

طی روز جاری در برخی نقاط استان هرمزگان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: طی امروز در برخی نقاط استان، بارش پراکنده باران و در ارتفاعات استان به ویژه منطقه بشاگرد و حاجی آباد رگبار باران، رعد وبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: با توجه به تداوم ناپایداری‌های عصرگاهی تا روز شنبه (۹ اردیبهشت ماه) و احتمال تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات شرقی و شمالی، سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در پاره‌ای نقاط از جمله بشاگرد و حاجی آباد دور از انتظار نخواهد بود.
‼توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی گفت: طی امروز تا روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) دریا در ساعات صبح نسبتا آرام و درساعات بعدازظهر با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی بویژه در تنگه هرمز متلاطم خواهد شد. سرعت باد در تنگه هرمز در ساعات بعدازظهر امروز به محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی بویژه در ساعات بعدازظهر از رفتن به تنگه هرمز خودداری کنند و تردد در سایر مناطق دریایی با احتیاط صورت گیرد.

وی درباره پیش آگاهی هفته پیش رو گفت: از صبح روز دوشنبه ابتدا خلیج فارس و سپس تنگه هرمز و دریای عمان با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی متلاطم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رگبار باران و رعد و برق در شمال و شرق هرمزگان
حمزه نژاد افزود: از نظر دمایی، اوایل هفته آینده در غالب نقاط استان افزایش دما مورد انتظار است.

برچسب ها: هواشناسی ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.