سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ قانون مهم گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری

گوگل ۳ قانون طلایی دارد تا به کاربران خود کمک کند یک مجرم سایبری را تشخیص بدهند و به آسانی از پول و اطلاعات مالی خود محافظت کنند.

کلاهبرداران زیادی در فضای سایبری وجود دارند که امیدوارند با هویت و پول مردم برای خود کلاهی بسازند. این موارد از کلاهبرداری‌های جعل «هویت پشتیبانی فنی» تا فیشینگ را شامل می‌شود.


بیشتربخوانید


علاوه بر این، گاهی اوقات بازیگران بد از برند‌های مورد اعتماد برای کلاهبرداری از دیگران استفاده می‌کنند. از جمله برند‌های که کلاهبرداران از آن سو استفاده می‌کنند، گوگل است. به عنوان مثال، در یک کلاهبرداری پشتیبانی فنی، یک مجرم سایبری ممکن است وانمود کند که نماینده گوگل است. از همین گوگل در تلاش است تا با به اشتراک گذاری ۳ «قانون طلایی» به قربانیان احتمالی کلاهبرداری کمک کند.

قانون اول: از سرعت بکاهید

با اعلام اینکه کلاهبرداران اغلب در قربانیان خود احساس فوریت ایجاد می‌کنند، افزود: در فضای سایبر باید تامل عمل کرد و نباید سرعت به خرج داد. این غول فناوری توصیه کرد: در مواجه با هر امکان و برنامه و قابلیت جدیدی در فضای سایبر، برای پرسیدن سوال‌ها و فکر کردن درباره آن زمان بگذارید.

قانون دوم: بررسی نقطه‌ای

گوگل قانون دوم را به عنوان «بررسی نقطه‌ای» نام گذاری کرد. این کمپانی با ارائه توضیح بیشتر در باره اعلام کرد: تحقیق خود را انجام دهید تا جزئیاتی را که به دست می‌آورید دوباره بررسی کنید. درباره این فکر کنید که آیا آنچه آن‌ها به شما می‌گویند منطقی است؟

قانون سوم: اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید

در آخر، گوگل از مردم خواست که هرگز هیچ گونه سوابق پرداخت یا اطلاعات حساس و شخصی را به اشتراک نگذارند. گوگل افزود: تا مطمئن نشدید چیزی ارسال نکنید. هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز پول یا اطلاعات شخصی شما را فورا و بی درنگ مطالبه نخواهد کرد.

راه‌های محافظت بیشتر

این سه قانون قوانین پایه‌ای و مهمی در آغاز راه محافظت از خود در برابر کلاهبرداران سایبری هستند. با این حال، راه‌های دیگری نیز برای کاهش مخاطرات در فضای سایبر وجود دارد. برای افرادی که تازه وارد فضای وب شده‌اند، توصیه می‌شود هرگز روی پیوند‌های عجیب و غریبی که از طریق ایمیل یا متن برایشان ارسال می‌شود، کلیک نکنند. این یک کلاهبرداری است که به عنوان فیشینگ شناخته می‌شود و برای سرقت اطلاعات شما طراحی شده است. دوم، هرگز اطلاعات حساسی را به صورت آنلاین یا در رسانه‌هاو شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید، زیرا می‌تواند شما را هدف کلاهبرداران قرار دهد.

منبع: همشهری

برچسب ها: فیشینگ ، فضای مجازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.