سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

اجازه نمی‌دهیم بافت تاریخی شیراز دچار لطمه شود

استاندار فارس گفت: در بحث حفظ هویت ملی و اسلامی و شهری پای کار هستیم و به هیچ وجه زیر بار اینکه بخواهد لطمه‌ای به بافت تاریخی شیراز وارد شود نمی‌رویم.

محمد هادی ایمانیه در مراسم بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار در شیراز گفت: امیدواریم از این پس شاهد یک حرکت جهشی جدید در شهر شیراز در زمینه حفظ بافت تاریخی باشیم و تا زمانی که این مهم به نتیجه برسد نیز پای کار ایستاده ایم.

او گفت: ایجاد تغییر در برخی دروس معماری در دانشگاه ها، ایجاد تغییر در قوانین ارتقاء اساتید رشته‌های مهندسی و معماری و تدوین آیین نامه ارایه تسهیلات به ساخت و ساز‌های منطبق با معماری ایرانی اسلامی از جمله مواردی است که در جهت حفظ هویت بافت تاریخی باید دنبال شود.

استاندار فارس در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده در خصوص ثبت جهانی محور زندیه شیراز گفت: برای تحقق این مهم هرگونه کمک و حمایتی که نیاز باشد را خواهیم داشت.

ایمانیه گفت: ساخت این مجموعه گامی در جهت احیای بافت تاریخی شیراز است و ثبت جهانی آن هم می‌تواند اتفاق بیافتد.

او گفت: باید هرچه می‌توانیم به بازگشت بافت تاریخی و بازسازی و احیای آن کمک کنیم چرا که برخی از فضا‌های ایجاد شده در این بافت در شان جایگاه شهر شیراز نیست و به مکانی برای برخی ناهنجاری‌ها تبدیل شده است.

ایمانیه گفت: امروز باید بنا‌هایی داشته باشیم که در قرن‌های آینده گفته شود که این بنا‌ها مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی است.

استاندار فارس گفت: انتظار است که کتابخانه و تالار مرکزی شیراز با سبک ایرانی و اسلامی ساخته و تکمیل شود و در ساخت مسجدی که بنا است در میدان امام حسین (ع) شیراز بنا شود نیز معماری اسلامی و ایرانی بکار گرفته شود.

ایمانیه گفت: ملاصدرا افتخار جامعه بشری است و به مدرسه خان به عنوان پایگاه تدریس این فیلسوف و دانشمند بزرگ باید بیش از این‌ها توجه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.