سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون جمعیت دامی در کوهبنان

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک (گوسفند و بز) این شهرستان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز شد.

دکتر امیرحسین همتی با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان که به طاعون PPR یا طاعون بزی نیز معروف است، از نوعی ویروس به نام peste-des-petits-ruminants منشأ می‌گیرد، افزود: این بیماری یک بیماری ویروسی است که منشأ کاملاً متفاوت با بیماری طاعون باکتریایی دارد و به تأیید تمام صاحب نظران، قابل سرایت به انسان نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با عنایت به سیاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) واکسیناسیون دام‌های شهرستان به طور همزمان در سطح کشور از ۱۵ اردیبهشت اجرایی خواهد شد.

دکتر همتی افزود: انجام مایه کوبی دام‌های سبک شهرستان صرفا در قالب بخش دولتی و کاملا رایگان صورت خواهد پذیرفت و ۲ اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی این شبکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون تمامی جمعیت دام سبک شهرستان اقدام خواهند کرد

او پیش بینی کرد، ۱۰۰ درصد جمعیت دام سبک این شهرستان در طرح ذکر شده علیه بیماری مورد نظر واکسینه شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این طرح با اولویت واحد‌های مجاور با حیات وحش، دام‌های عشایر و دام‌های واکسینه نشده مورد تاکید ویژه قرار خواهد گرفت.

دکتر همتی افزود: برنامه ارزیابی سرمی متعاقب واکسیناسیون و سرومانیتورینگ پایانی برنامه ملی از سوی کارشناسان دامپزشکی انجام خواهد شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.