سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب بارش های نقطه‌ای و سیلابی پایان هفته در سمنان باشید

اداره کل هواشناسی استان سمنان در هشدار سطح نارنجی، از تقویت فعالیت سامانه بارشی و بارش‌های نقطه‌ای در نقاط مختلف استان با احتمال جاری‌ شدن سیلاب و رواناب خبر داد.

هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: هشدار سطح نارنجی برای بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه آینده صادر شده است که ناشی از تقوت سامانه بارشی با توجه به ماهیت بارش‌های همرفتی فصل بهار و رگباری بودن بارش ها است و امکان شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه ای وجود دارد.

ایرج مصطفوی افزود: در بیشتر نقاط استان سمنان و با شدت بیشتر در نواحی شمالی، باران، رگبار و رعد و برق پراکنده، در نواحی مستعد احتمال تگرگ و صاعقه و در برخی نقاط استان وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، مخاطرات اصلی در قالب این هشدار نارنجی است.

وی با اشاره به تاثیر بیشتر فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و نقاط شمالی، تاکید کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه ای، بالاآمدن سطح آبهای رودخانه های فصلی، احتمال اختلال در تردد در محورها، احتمال تگرگ و خسارت به بخش کشاورزی، و احتمال خسارت ناشی از برخورد صاعقه، از آثار فعالیت این سامانه در استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: هواشناسی به خودداری اکید از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها تاکید دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.