سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پسکوف: رهبران روسیه و چین در آینده نزدیک دیدار یا گفت‌وگو نخواهند داشت

سخنگوی کاخ کرملین گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال دیدار رهبران روسیه و چین در آینده نزدیک را رد کرد.

گفت‌وگوی تلفنی میان «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او بارقه‌های امید به منظور ترک مخاصمه و استقرار صلح در شرق اروپا را روشن ساخت. با این حال شرایط جبهه‌های نبرد به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت توافقی از طریق دیپلماتیک حاصل شود. 

به گزارش تل تریدر، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: «دیدار یا تماس تلفنی میان رهبران روسیه و چین در آینده نزدیک پیش‌بینی نشده است و قرار نیست به زودی شاهد چنین امری باشیم.»

پسکوف در کنفرانس خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران گفت: «گفت‌وگوی تلفنی رؤسای‌جمهور چین و اوکراین مسئله‌ای کاملاً طبیعی است که در عرصه نظام بین‌الملل روی می‌دهد. این امر یک موضوع کاملاً داخلی است.»

وی افزود: «ما از تلاش‌های بین‌المللی به منظور پایان مخاصمه در اوکراین استقبال می‌کنیم، اما مسکو در این زمینه منافع ملی خود را نیز در نظر خواهد داشت.»

این مقام روس در ادامه در واکنش به تصمیم آلمان، سوئد و نروژ برای اخراج برخی از دیپلمات‌های روسی از کشور خود گفت: «وقوع چنین اقداماتی ادامه روند دیپلماتیک میان کشور‌ها را کاهش می‌دهد. با این حال نمی‌توان به چنین اقداماتی پاسخ متقابل نشان نداد.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.