سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم در مجلس خبر داد؛

موافقت با راه اندازی دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد

جوکار گفت: با راه اندازی دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد موافقت شد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اولین کاشت حلزون شنوایی در استان یزد با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین معلولیت‌هایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، ناشنوایی است، گفت: این معلولیت از نظر کنشی بسیار شرایط سختی از لحاظ اجتماعی، تعاملات، هیجانات درونی و بیرونی و مشکلاتی در خانواده دارد. 

او، آمار معلولان ناشنوایی در سطح کشور را ۲۴۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعدادی از این افراد تحت پوشش بهزیستی بوده و بخشی نیز در مراکز درمانی، درمان شده اند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: وقتی پیشرفت علم در عرصه پزشکی داریم و همراه با آن فناوری‌های پزشکی برای رهایی و نجات بخشی از جامعه به کمک پزشکان ما آمده، چرا از آن استفاده نکنیم.

او اذعان داشت: استان یزد امروزه دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیاد به واسطه فضا‌های بهداشتی و درمانی و پزشکان حاذق در سطح کشور است و می‌تواند قطب سلامت برای جنوب شرق کشور باشد، اکنون نیز ۴۵ درصد از بیماران داخل استان یزد از استان‌های دیگر هستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس خاطرنشان کرد: آماری ندارم که در یزد چند معلول ناشنوا داریم، ولی آمار کشوری آمار ۴ هزار نفر است که با کاشت حلزون بسیاری از این عزیزان می‌توانند درمان شوند.

او عنوان کرد: از لحاظ خدمات بیمه ای، کاشت حلزون پذیرفته شده و مشکلی نداریم و اگر توانبخشی هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد بسیار حائز اهمیت خواهد بود و اگر نامه زده شود، ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در پایان گفت: با ایجاد دانشکده توانبخشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد موافقت شد که اقدام مثبتی است و مکمل این جریان خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.