سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موج تازه شیوع ویروس کرونا در افغانستان

مسئولان شفاخانه‌‌ افغان_جاپان، از گسترش موج تازه‌ ویروس کرونا در افغانستان، خبر داده اند.

شیرین‌آغا ناصری، مسئول بخش مراقبت‌های ویژه‌ بیماران کووید۱۹ در شفاخانه‌ افغان_جاپان گفت روزانه تا حدود ۳ درصد مبتلایان در نتیجه‌ این بیماری جان شان را از دست می‌دهند.

ناصری گفت متأسفانه پس از عید آمار مبتلایان در شفاخانه بالا رفته است. روز گذشته حدود ۸۵ تن مراجعه کردند که از این میان، نتیجه‌ی ۲۲ بیمار مثبت بوده است. ۶۰ درصد مریض‌هایی اند که پیش از این هم مبتلا شده بودند و ۴۰ درصد مریض‌های جدید اند. روزانه حدود ۲ تا ۳ درصد جان باخته داریم.

این در حالی است که مسئولان در وزارت صحت عامه طالبان، با هشدار از افزایش موج تازه‌ی ویروس کرونا، می‌گویند که تنها در جریان چهار ماه اخیر ۲۰۲۳، ماهانه تا سه هزار فرد مبتلا به کرونا را ثبت کرده اند.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی این وزارت گفت در این سه یا چهار ماه اخیر سال ۲۰۲۳ آمار بالا رفته است. ارقامی که فعلاً نزد ما موجود است، نسبت به سال ۲۰۲۲ هرچند واقعات کم است؛ اما بر اساس آمار ماهانه، ماه گذشته ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ واقعه داشتیم.

مسئولان در حالی از افزایش مبتلایان به موج تازه‌ کرونا خبر می‌دهند که صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، به تازگی با پخش گزارشی از تطبیق واکسین ضد کرونا برای هفت میلیون تن در افغانستان، خبر داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.