سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ دروازه آغاز تعاملات گسترده اردبیل با کشور‌های اکو است

استاندار اردبیل گفت: رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ دروازه آغاز ارتباطات و همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف بین استان اردبیل و کشور‌های عضو اکو است.

سیدحامد عاملی در آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، جمعی از سفرای کشور‌های خارجی و مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب شد و این میزبانی دروازه آغاز ارتباطات و همکاری‌های گسترده بین اردبیل و کشور‌های عضو اکو در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و فرهنگی خواهد بود.

او افزود: سرنوشت و زندگی ملت‌ها با یکدیگر ارتباط قابل توجه و مهمی دارند و همین موضوع باعث شده است که امروز نمایندگان کشور‌های مختلف در کنار یکدیگر هستند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سازمان اکو پس از اتحادیه اروپا، تأثیرگذارترین اجتماع کشور‌های منطقه در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود که این رودیدا در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نقش بسزایی دارد.

عاملی گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه به شرق، به‌دنبال بهبود و گسترش روابط در حوزه‌های اقتصادی، صنعت و... است و در کنار این موضوعات مهم، حفظ عزت و احترام ایران عزیزمان هم بسیار مورد توجه خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.