سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل شبکه آبیاری خداآفرین نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

جبرئیل رمضانی گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در چهار ناحیه در دست اجرا قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: ناحیه عمرانی اول در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار، ناحیه عمرانی دوم در سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، ناحیه عمرانی سوم در سطح ۱۱ هزار هکتار و ناحیه عمرانی چهارم هم در سطح ۱۰ هزار هکتار در دست اجرا است.

به گفته او، از ناحیه عمرانی اول عملیات اجرایی یک هزار و ۵۰۰ هکتار به اتمام رسیده از ناحیه عمرانی دوم چهار هزار هکتار اجرا شده و از ناحیه عمرانی سوم و چهارم هم کانال اصلی، ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و بخشی از شبکه کار شده ولی قابل بهره برداری نیست.

رمضانی گفت: پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین به ۸۵ درصد رسیده و تا کنون برای اجرای این شبکه ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او با تاکید بر تسریع در اتمام طرح سیفون دره‌رود می گوید: سیفون دره رود بعنوان شاهرگ اصلی تامین آب در ابتدای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین واقع شده که با همت و تلاش مهندسان و متخصصان بخش آب در حال تکمیل است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: این بخش از طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین به منظور انتقال آب از سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی اجرا می‌شود که با اتمام این پروژه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه مذکور قابل انتقال خواهد بود.

رمضانی می گوید: کانال اصلی خداآفرین در منطقه مغان در طول مسیر ۹۲ کیلومتری خود تعداد ۶ دستگاه سیفون دارد که از این تعداد، سیفون دره رود به طول ۲ هزار۱۶۰ متر با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ثانیه و با استفاده از پنج رشته لوله فولادی به قطر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیمتر اجرا می‌شود.

به گفته او، طرح سیفون دره رود به منظور امکان بهره مندی سریع و مهیا ساختن امکان انتقال آب از تاسیسات بالادستی اجرا و پس از تکمیل سازه های ورودی و خروجی، امکان انتقال آب با دبی ۲۵ مترمکعب بر ثانیه را فراهم خواهد شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ارزش روز کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، اعم از تاسیسات و تجهیزات اجرا شده بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.