سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل سه هزار مسکن نهضت ملی تا خرداد امسال در آذربایجان شرقی

 مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش ما این است که تا خرداد امسال حدود سه هزار واحد مسکونی را در اختیار متقاضیان مسکن ملی قرار دهیم.

آقای بخشی زاده اظهار کرد: حدود ۲۸۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد کمتر از ۴۵ هزار نفر تایید شدند که فقط درخواست ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی موثر بود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت در نهضت ملی مسکن تامین زمین و معرفی به تسهیلات بانکی است ادامه داد: هزینه‌ ساخت مسکن به عهده‌ متقاضیان است متاسفانه در استان ما تعداد متقاضیانی که توانایی پرداخت هزینه‌ اولیه را داشته باشند بسیار کم است.

وی افزود: برای کمک در تامین مسکن به مردم در راستای این موضوع کار بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی را در قسمت‌های مختلف شهر‌های جدید و بالای ۱۰۰ هزار نفر و همچنین زیر ۱۰۰ هزار نفر را شروع کرده‌ایم که مسئولیت شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده‌ بنیاد مسکن استان است.

آقای بخشی زاده گفت: علی‌رغم اینکه وظیفه‌ استان ما تحویل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است ما در عرض این دو سال کار ۷۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی را به پایان رساندیم.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار هکتار زمین را برای این کار تامین کردیم که این امر روند‌های خاص مانند اخذ مجوز‌های لازم و مطالعات شهری، تغییر کاربری و واگذاری زمین دارد.

وی مطرح کرد: بیشترین متقاضی در تبریز در شهر جدید سهند است که ما هفت هزار و ۵۰۰ هکتار زمین را طی دو سال تامین کردیم که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مسکونی داریم و این تعداد صرفا پاسخگوی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است.

آقای بخشی‌زاده تشریح کرد: متقاضیانی که خودآورده و سرمایه‌ کمی دارند دست و پای ما را بستند و با این حال تلاش خواهیم کرد تا خرداد امسال حدود سه هزار واحد مسکونی را با کمک‌های خود مردم ارائه دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
اسدی
۱۲:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
مسکن ملی در استانهای دیگر نسبت به آذربایجان شرقی فعالیت بیشتری دارند و متاسفانه نمیدانم چرا فعالیت در این زمینه کم رنگ است ودر جا میزند.
موسوی
۲۳:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام توروخدا وام متمم مسکن روستایی را هم پیگیری کنید خانه ما نیمه کاره مانده بانک سپه میانه وام متمم را نمی دهد آبرویمان در خطر است