سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت نخود فرنگی در سرپل ذهاب/برداشت ۱۴ هزار تن غلات از مزارع جوانرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت نخود فرنگی از سطح ۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

دارابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح زیرکشت محصول نخودفرنگی با عملکرد ۶ تن در هکتار در مجموع بیش از ۳۰۰ تن نخود فرنگی، تولید و روانه بازار مصرف شود.

کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین ماه امسال در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده که کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوار‌های کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

هم اکنون قیمت نوبرانه نخود فرنگی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است و با توجه به اینکه نخود فرنگی یک گیاه دست چین است، برداشت آن به صورت دستی توسط کارگر صورت می‌گیرد و یکی از محصولات کشاورزی با اشتغال زایی بالا بوده و حدود ۷۰ نفر روز کارگر جهت برداشت در هکتار نیاز دارد.

 ۱۴ هزار تُن غلات از مزارع برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود گفت: پیش بینی می‌شود امسال تا ۱۴ هزار تُن غلات از مزارع این شهرستان برداشت شود.

عادل قادری افزود: در سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوانرود زیر کشت غلات رفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار آن جو و مابقی گندم که عمده این محصولات به صورت دیم است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مطلوب پیش بینی می‌شود برداشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود ادامه داد: ۲۲ دستگاه کمباین بومی و ۱۲ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم را در این شهرستان انجام می‌دهند.

قادری یادآور شد: برداشت گندم از اوایل تیر ماه در شهرستان جوانرد آغاز خواهد شد.

وی گفت: تدابیر لازم به منظور نظارت بیشتر بر کار کمباین‌ها و تامین سوخت آنها، خرید محصولات زراعی کشاورزان؛ جلوگیری از قاچاق گندم و برخورد با دلالان و افراد سودجو اندیشیده شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.