سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سال تحصیلی آینده؛

معلمان در مدارس غیردولتی گزینش می‌شوند

معاون وزیر گفت: در سال تحصیلی آینده به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا معلم بدون طی فرایند گزینش در مدارس غیردولتی نداشته باشیم.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر چهارشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: برخی مدارس غیردولتی تربیت محور است و فعالیت‌های فرهنگی خوب و ارزشمندی را انجام می‌دهند لذا باید این نوع مدارس تقویت شوند.

او ادامه داد: ماموریت بسیار خطیری در ایجاد حیات طیبه و تربیت دانش آموزان انقلابی متفکر و دارای هویت داریم لذا در این زمینه نیازمند هم افزایی همه عوامل تربیتی هستیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرایی کردن سند تحول بنیادین مسئولین سنگین و از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است به همین جهت همه عوامل موثر تربیتی جامعه باید در این مسیر آموزش و پرورش را مساعدت کنند.

محمودزاده ادامه داد: صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت‌های حرفه‌ای و گزینش معلمان مدارس غیر دولتی، مجدانه در دستور کار است و در سال تحصیلی آینده به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا معلم بدون طی فرایند گزینش در مدارس غیردولتی نداشته باشیم.

او گفت: مراکز غیر دولتی بازوی حمایتی وزارت آموزش و پرورش بوده اند و وزارتخانه آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای در تأمین نیروی انسانی در این مراکز دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استان فارس توانسته نسبت به ارزیابی مراکز غیردولتی حوزه آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای انجام دهد و کنترل خوبی در این بخش صورت گرفته است.

او اضافه کرد: تجلیل از مقام معلم باید خارج از آموزش و پرورش و توسط سایر آحاد جامعه انجام شود؛ بنابراین پیگیر تشکیل دبیرخانه گرامیداشت هفته معلم در خارج از سیستم آموزش و پرورش هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: رتبه بندی معلمان کار ارزشمندی بود که پس از ۱۱ سال در دولت مردمی سیزدهم عملی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.