سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان بنادر:

لایروبی خلیج گرگان مشکل اعتباری ندارد

معاون امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اجرای لایروبی کانال آشور برای بازشدن ارتباط آبی خلیج گرگان با خزر مشکل اعتباری ندارد.

علی فتحی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه بازدید از روند اجرای لایروبی کانال آشور اظهار کرد: از همه ظرفیت موجود برای تکمیل این طرح تا زمان انجام سفر دوم هیات دولت به گلستان استفاده خواهد شد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت به ثمر بنشیند.

او گفت: در نشستی اخیر با پیمانکار و مشاور پروژه احیای خلیج گرگان، آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه و مشکلات پیش‌روی اجرای طرح مورد بررسی قرار گرفت.

فتحی یادآور شد: لایروبی کانال آشور طبق گزارش پیمانکار به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد رسیده که مطلوب و رضایت‌بخش است.

او ابراز امیدواری کرد: با تکمیل روند لایروبی و ورود آب به خلیج گرگان، ضمن نجات این پهنه آبی از خطر خشک‌شدن، مردم گلستان از مزایای این طرح در راستای پایداری منطقه استفاده کنند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به لایروبی حوضچه بندرترکمن هم اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با لایروبی خلیج گرگان آغاز شده و تا پایان اردیبهشت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فتحی یادآور شد: اجرای این طرح باعث راه اندازی اسکله بندرترکمن و رونق بیشتر گردشگری دریایی گلستان خواهد شد.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر هست و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: لایروبی ، خلیج گرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.