سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد یک رشته جدید کارشناسی ارشد در دانشگاه سمنان

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته مهندسی مواد- گرایش سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

فتح‌الله قدس رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالوژی دانشگاه سمنان اظهار کرد: این دانشکده با دارا بودن زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مرتبط با موضوع این رشته و اساتید فعال در این زمینه در حال برنامه‌ریزی است که از مهرماه ۱۴۰۲ بتواند در این رشته دانشجو جذب کند.

وی افزود: مهندسی و علم سرامیک شامل مطالعه مواد غیرآلی و غیرفلزی، فرآیند‌های ساخت، خواص و کاربرد‌های این مواد است که در بسیاری از صنایع و علوم از جمله الکترونیک، دیرگدازها، سیمان، صنایع فلزی، انرژی هسته‌ای و ... کاربرد داشته که وسعت و گستردگی این علم را نشان می‌دهد.

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان، هدف از تأسیس این رشته را تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و صاحب‌نظر و تولید دانش فنی و کاربرد آن در جنبه‌های مختلف به‌ویژه مهندسی سرامیک عنوان کرد.

قدس تصریح کرد: گرایش سرامیک مهندسی مواد یکی از جذابیت‌های مهندسی مواد است که به دلیل سرو کار داشتن با پیشینه سفالگری و کاشی‌کاری جنبه‌ای هنری به این رشته بخشیده است.

وی اظهار کرد: از نظر بازار کار، مهندسی سرامیک، به‌ویژه مبحث سرامیک‌های سنتی به دلیل نیاز روزافزون صنعت ساختمان و نیاز مبرم به پیشرفت فرآیند‌های سنتی ساخت کاشی، سرامیک، شیشه، رنگ، پوشش و لعاب نسبت به سایر گرایش‌های مهندسی مواد از بازار کار بهتری برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.