سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار دهندگان محتواهای غیر اخلاقی در رصد پلیس فتای استان سمنان

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه انتشار دهندگان محتواهای غیر اخلاقی در رصد پلیس فتا هستند، گفت: تهیه و انتشار کلیپ تصویری جرم است‌.

محمدرضا فداییان رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه تهیه و انتشار کلیپ تصویری، عکس، مطالب نوشتاری و لایوهای غیراخلاقی با محتوای کشف حجاب و برهنگی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شود، جرم است، تاکید کرد: پلیس بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

وی افزود: رعایت هنجارهای جامعه و قواعد خاص رفتاری بر اساس فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضای سایبری است و بر این اساس طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با افرادی که ترغیب و تسهیل کننده دسترسی افراد به محتویات مستهجن و مبتذل در فضای مجازی هستند، به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به تشکیل چند تیم ویژه و تخصصی به همراه بررسی موشکافانه تخلفات در این راستا، افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون با رصد حدود ۵۰۰ نشانگاه سایبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب، تعداد ۴۵ مورد شناسایی و اقدام قانونی در خصوص آنان صورت گرفت.

فداییان در ادامه با هشدار به هنجارشکنانی که با تهیه و انتشار کلیپ تصویری، عکس، مطالب نوشتاری و لایوهای غیراخلاقی با محتوای کشف حجاب و برهنگی در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، گفت: این اقدام مجرمانه آنان از چشمان تیزبین کارشناسان فتا دور نخواهد بود و پلیس بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

وی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس فتا را سالم سازی فضای سایبر عنوان و تاکید کرد: در صورت احصا و پایش هرگونه رفتارهای خارج از عرف و اخلاقیات حاکم بر جامعه، در ابتدا سعی در راهنمایی و ارشاد فرد خاطی کرده و در صورت تکرار، متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.