سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان کم‌بارش‌ترین استان کشور

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دریافت ۳۹.۹ میلی‌متر از ابتدای سال زراعی تاکنون کمترین میزان بارش را در میان استان‌های کشور داشته است.

محسن حیدری  اظهارداشت: استان کرمان با اختلاف بیش از ۳۳میلی‌متری در جایگاه دوم کم بارش‌ترین‌ها قرار دارد این در حالیست که میزان بارش سیستان و بلوچستان در دوره بلند مدت مشابه ۸۲ میلی‌متر بوده که کاهش ۴۲ درصدی را نسبت به بلند مدت نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنان سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی است و جریانات بارشی کمبود بارش را در استان جبران نمی‌کند، اما اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد و پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بارش‌های تابستانه «مونسون» کمتر از حد معمول خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تاثیرات خشکسالی در هر منطقه خاص و متفاوت شرایط اقلیمی آن منطقه بوده و مدت آشکار شدن آسیب‌های آن نیز ممکن است در مناطق مختلف، تفاوت داشته باشد، اما آنچه مشهود هست آسیب‌های جدی آن بر روند طبیعی فعالیت‌های انسانی، حیات گیاهی و زندگی جانوری و همچنین تاثیر آن بر حوزه کشاورزی، صنعت، اقتصادی، اجتماعی و میزان آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

حیدری افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰ سال است که درگیر تبعات تغییرات اقلیمی و به دنبال آن گرفتار خشکسالی مزمن و کمبود شدید منابع آبی بوده و برخاستن ریزگرد‌ها و وزش باد‌های شدید از پیامد‌های تغییرات اقلیمی در این منطقه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.