سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۷۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۷۰۰ دانشجو معلم جدید در این مجموعه دانشگاهی مشغول به تحصیل شدند.

ذبیح‌الله کاوه اظهار داشت: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مانند سال‌های اخیر، چند سال پیش‌رو با چالش بازنشستگی معلمان مواجه است، بنابراین تربیت معلمان از اولویت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت در اُستان است.

وی افزود: پارسال به دلیل کمبود معلم در استان، با مجوز این وزارتخانه شاهد تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان اُستان بودیم و ورودی‌های سال ۹۸ را که امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، زودتر برای تدریس در مدارس وارد آموزش و پرورش شدند و کلاس‌های این دانشجویان در آخر هفته‌ها تشکیل می‌شد.

کاوه اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش به دانشجومعلمان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مجوز تدریس در کلاس‌های درس را داد و هزینه‌ای را به عنوان حق‌التدریس به حقوق آن‌ها اضافه کرد که این مبالغ پرداخت شده است و حدود ۲۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان از سال گذشته کار خود در آموزش و پرورش را آغاز کردند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: دانشگاه فرهنگیان که از نظر ساختاری زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و از نظر علمی، مجوز‌ها و تاییدیه‌ها زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد، براساس قانون متولی اصلی آموزش و تربیت کادر آموزشی و تربیتی برای مدارس کشور است.

کاوه اظهار داشت: در صورت تامین زیرساخت‌های لازم، این دانشگاه می‌تواند مانند پارسال مجوز پذیرش ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر دانشجو معلم را در سال ۱۴۰۲ را کسب کند که تحقق این مهم می‌تواند علاوه بر حل مشکل کمبود معلم در استان تاثیر مهمی در ایجاد اشتغال برای استان داشته باشد.

وی بیان کرد: مشکل عمده دانشگاه فرهنگیان استان در حال حاضر کمبود فضا‌های آموزشی و خوابگاهی و با توجه به تعریف ماموریت‌های جدید برای دانشگاه در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

کاوه ادامه داد: هم‌اکنون هزار و ۵۰۰ دانشجومعلم در سه پردیس دانشگاه فرهنگیان در چهار رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و پردیس‌های این دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در شهر‌های شهرکرد و فرخشهر قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.