سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قشم قلب فرهنگی و پنجره ورود ایران است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم پنجره ورود ایران به بازار‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس و دروازه گفتگو‌های فرهنگی است.

 عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در همایش مشترک مدیران وزارت امور خارجه و سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به ۲۱ نوع طراحی لنج متنوع در تاریخ قشم، گفت: قلب تمدن خلیج فارس به لحاظ میراث فرهنگی و تمدن دریایی در هر روستای جزیره با ویژگی‌های خاص آن قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اتصالات فرهنگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس، شمال آفریقا و حتی شبه قاره هند از مهمترین مزیت‌هایی است که می‌تواند برای معرفی بهتر قشم و استفاده از ظرفیت‌های آن مورد استفاده قرار بگیرد.

پیغامی با بیان اینکه تاکنون پنج برنامه جامع بین المللی و ملی برای توسعه جزیره قشم تدوین شده است، گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار هاب انرژی سلخ با چهار مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی دارای مجوز و ۲۰۰ میلیون متر مکعب خوراک گاز برای این حوزه از ویژگی‌هایی است که می‌تواند قشم را تبدیل به هاب جدید انرژی کشور و منطقه کند.

مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه هم در این همایش گفت: نقش وزارت خارجه به عنوان یک نهاد مرتبط با امور خارجی که با گرایشات اقتصادی همراه است، در سال ۱۴۰۲ که با شعار "مهار تورم و رونق تولید" مزین شده، بسیار برجسته‌تر شده است.

علی چگنی مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه گفت: رویکرد این وزارتخانه در خصوص مناطق آزاد به عنوان بخشی که می‌تواند برای مقابله با تحریم‌ها و رونق روابط اقتصادی با خارج عملکرد خوبی داشته باشد، ویژه است.

او گفت: جزیره قشم با داشتن ظرفیت‌های بسیار در ایجاد بنادر جدید، می‌تواند نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصاد دریامحور بازی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.