سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آتش در بازار پشم فروشان ارومیه

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: با حضور به موقع آتش نشانان از فاجعه بزرگ در بازار تاریخی ارومیه جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت:یک باب مغازه پشم فروشی در خیابان امام بازار سنتی راسته پشم فروشان دچار آتش سوزی شده بود که با حضور به موقع تلاش آتش نشانان از فاجعه بزرگی جلوگیری شد.

حسین سرباز رشیدادامه داد: ساعت ۹:۴۲ دقیقه صبح امروز شهروندان در تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از آتش سوزی یک باب مغازه خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی ارومیه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱ را به محل حادثه واقع در خیابان امام روبروی پاساژ کریستال روانه کرد.

وی افزود: به هنگام رسیدن به محل حادثه مشاهده گردید یک باب مغازه پشم فروشی به مساحت تقریبی ۶۰ متر مربع دچار حریق شده و شعله‌های سرکش آتش و دود به آسمان زبانه می کشید و شعله‌های آتش هر لحظه در حال گسترش و سرایت به مغازه‌های همجوار بود.

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی، قطع جریان برق، گاز مغازه در یک عملیات سنجیده با استفاده از تجهیزات مخصوص و با به کار گیری دو رشته لوله آبدهی فشار قوی توانستند از دو جهت شعله‌های آتش را قبل از گسترش حریق و سرایت به مغازه‌های پشم فروشی همجوار مهار کنند.

سرباز رشید تصریح کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل شعله‌های آتش و تخلیه اجناس سوخته شده شروع به انجام عملیات لکه گیری کرده و دود‌های حاصله را با باز کردن دریچه‌های پشت بام از داخل مغازه تخلیه شد.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است یادآور شد: آتش نشانان پس از ارائه توصیه‌های ایمنی، تحویل محل حادثه به مالک و نیروی انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان دادند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.