سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آمد ۵ هزار میلیارد تومانی باغداران بردسکن با فروش پسته

اولین همایش ملی پسته خراسان رضوی اواخر اردیبهشت ماه به میزبانی بردسکن برگزار میشود.

 علی دهقان زاده فرماندار بردسکن در جلسه برنامه ریزی این همایش گفت:بردسکن قطب تجاری محصول پسته است و بیشترین ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته را در استان به خود اختصاص داده است.

او افزود: بیش از ۳۰ درصد محصول تولیدی استان در این شهرستان آماده و زمینه صادرات آن فراهم می‌شود.

فرماندار بردسکن ادامه داد: امروز پسته بردسکن در خارج از کشور به یک برند تبدیل شده است و همه باید تلاش کنیم درراستای شناساندن بیشتر این محصول استراتژیک به دنیا با حضور تجارنام بردسکن را بلند آوازه کنیم. مدیر جهادکشاورزی بردسکن این همایش را با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از محققین و تجار، کارشناسان و صاحب نظران در بحث پسته برگزار کنیم.

مسروری مدیر جهادکشاورزی بردسکن و دبیر برگزاری این همایش گفت: شهرستان بردسکن ۱۴ هزار هکتار باغات پسته دارد که سالانه به طور متوسط ۱۶ هزارتن پسته از این سطح برداشت می‌شود و بردسکن به عنوان قطب تجاری پسته در استان تبدیل شده است.

او درآمد اقتصادی محصول پسته را سالانه ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول پسته شهرستان بردسکن به خارج از کشور صادر می‌شود و رقم تجاری پسته بردسکن فندوقی است.

 مدیر جهادکشاورزی بردسکن با اشاره به وضعیت منابع آبی بر اجرای روش‌های نوین آبیاری تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان بردسکن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است و تلاش میکنیم برای اولین بار آبیاری زیرسطحی را به صورت پایلوت در باغات پسته در شهرستان اجرا کنیم.

مسروری با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی پسته کاران در شهرستان بیان کرد: امیداست با راه اندازی این شرکت تعاونی بتوانیم مشکلات پسته کاران در بحث بازار یابی و ساماندهی این محصول مرتفع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.