سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت بیش از ۱۷۰۰ تن کلزا در نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش بینی می‌شود در کل شهرستان امسال بیش از ۱۷۰۰ تن کلزا برداشت شود.

علی‌مروت امیری افزود: در نهاوند امسال ۳۳۶ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است و نسبت به پارسال سطح زیر کشت ۳ برابر شده است.

او تصریح کرد: مزارع خیلی خوبی در شهرستان داریم که نوید بخش تولید خوب دانه روغنی و استراتژیک کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند تاکید کرد: میانگین برداشت در هر هکتار بین ۴ تا ۵ تن است و پیش بینی می‌شود در کل شهرستان امسال بیش از ۱۷۰۰ تن کلزا برداشت شود.

مرادی افزود: این میزان از برداشت خوشبختانه با توجه به وجود کارخانه روغن در این شهرستان به این کارخانه برای روغن کشی منتقل می‌شود.

او تاکید کرد: این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و قیمت هم از سوی دولت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و احتمال افزایش هم وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال بیش از ۴۰ درصد دانه روغنی کلزا استان همدان با تلاش کشاورزان نهاوندی کشت می‌شود.

مرادی با توجه به وجود کارخانه روغن در نهاوند کشاورزان این شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مشکلی بابت تحویل ندارند و هزینه کرایه کمتری نیز می‌پردازند که این یک مزیت برای کشاورزان این منطقه محسوب می‌شود.

کشاورزان از مسئولان انتظار دارند که با حمایت‌های مناسب موجب رونق تولید این کشت‌های مهم و سودآور باشند که هم موجب اشتغال بیشتر و هم باعث استفاده کم‌تر از منابع آبی می‌شود.

تامین بذر مناسب، توزیع کود‌های حمایتی و در زمان مناسب، تقسیم انواع سموم و نهاده ها، وجود ماشین آلات برداشت، بیمه محصولات، خرید تضمینی و پرداخت به موقع دست رنج کشاورزان از جمله مهمترین مطالبات کشاورزان از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.