سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بارش‌ها و ذخایر آبی استان مرکزی 

میزان بارندگی‌های امسال استان مرکزی نسبت به سال گذشته کاهش دارد. 

آمره‌ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۱۸۴ مترمکعب متوسط بارندگی استان است، گفت: این میزان بارندگی نسبت به بلندمدت ۲۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۴ و نیم درصد کاهش دارد.

آمری افزود: بارش‌های خوبی در سال جاری تاکنون در استان رخ داده، اما به دلیل اینکه بارندگی‌ها منجر به جریان سیلابی نشد، مخازن سد‌های استان مرکزی پر نشده و در حال حاضر میزان ذخیره آب در سد کمال صالح اراک ۵۲ درصد و سد الغدیر ساوه ۱۹ درصد است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

او درباره انتقال آب از دریا به فلات مرکزی هم گفت: تاکنون برنامه عملیاتی ۷ استان از طریق آب شیرین کن انجام شده و در صورت موافقت صنایع برزگ و آب بر، در استان مرکزی هم این طرح انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی همچنین افزود: تاکنون ۱۶۵ حلقه چاه آب کشاورزی از مجموع ۲۵۰ حلقه چاه کشاورزی بدون پروانه کشاورزی در استان مسدود شده است و ۳۰۰ حلقه چاه کشاورزیهم برای تعادل بخشی به سفر‌های آب زیرزمینی باید تعیین تکلیف شود.

او همچنین گفت: نصب کنتور هوشمند بر روی ۸۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی در این استان هدفگذاری شده که تاکنون ۴۸۸ کنتور هوشمند نصب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.