سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۷ هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته در مازندران

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران از فعالیت حدود ۷ هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته در استان خبر داد‌

فاطمه خدمتگذاری معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران از فعالیت حدود ۷ هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته در استان خبر داد و گفت:استعدادیابی برای نیل به اهداف ورزش بانوان یک ضرورت است و شرایط را باید در بستر علمی و منطقی برای رسیدن به نسلی پرافتخار و با نشاط فراهم کرد.

او به کسب اولین سهمیه المپیک پاریس توسط بانوی تیرانداز مازندرانی اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت، در مازندران ۷۶ بانوی ورزشکار دعوت شده به تیم ملی داشته ایم که ۲۴ نفر به عضویت در تیم ملی درآمدند. همچنین در سال ۱۴۰۰ تعداد از ۱۰۲ ورزشکار دعوت شده، ۳۳ نفر پیراهن تیم ملی را به تن کردند.

خدمتگذاری گفت: البته تا اینجای سال ۱۴۰۲ هم تعداد نفرات دعوت شده به تیم ملی۲۳ ورزشکار و ۲ مربی بودند.

او از مدال آوری بانوان مازندرانی در آوردگاه‌های مختلف گفت و افزود: در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران مازندرانی ۱۶ مدال آسیایی کسب کردند که از این تعداد ۷ طلا ۵ نقره و ۴ برنز کسب شد.

خدمتگذاری گفت: همچنین ۲۱ مدال جهانی داشتیم که ۱۳ طلا ۵ نقره و ۳ برنز توسط دختران مازندرانی کسب شد.

او افزود: در این مدت ۶ مدال بین المللی به همراه یک مدال المپیکی در ورزش ناشنوایان کسب شد که در مجموع بانوان مازندرانی، ۴۴ مدال به ارمغان آوردند.

خدمتگذاری گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۳ مدال کسب شده بود که ۱۳ مدال آسیایی، ۱۶ مدال بین المللی و ۴ مدال جهانی کسب شده بود.

او از میزبانی رویداد‌های مختلف ورزش بانوان در مازندران خبر داد و افزود: ۱۷ میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور، ۳ میزبانی رویداد‌های بین المللی، ۶ میزبانی اردوی تیم ملی را در استان داشته ایم و به دنبال افزایش میزبانی از رویداد‌های مختلف در استان هستیم.

خدمتگذاری با اعلام حضور پرتعداد تیم‌های مازندرانی در مسابقات کشوری، گفت: تعداد تیم‌های مازندرانی حاضر در لیگ ۲۸ تیم هستند که تعداد این تیم‌ها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ تیم بودند.

او با اشاره به فعالیت باشگاه‌های مختلف بانوان، افزود: تعداد باشگاه‌های خصوصی مختص بانوان ۲۱۷ باشگاه است و باشگاه‌های مشترک میان آقایان و بانوان ۱۲۵۴ باشگاه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.