سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی کشور

سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور مرکز دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های یزد و فارس فعال است.

امروز سه شنبه سامانه بارشی در برخی نواحی نوار غربی کشور مرکز دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های یزد و فارس فعال است.

در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین البرز و زنجان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و نواحی مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود در ضمن در سواحل دریای خزر بارش آغاز می شود.

همچنین با گذر امواج تراز میانی از نوار جنوبی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر رخ میدهد و در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان وزش باد و نفوذ گرد و خاک از مرز‌های غربی کشور انتظار می‌رود.

چهارشنبه بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز تهران و سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان خواهد بود.

همچنین در سواحل شمالی و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش ادامه خواهد داشت. پنجشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ میدهد همچنین در استان‌های سمنان، اصفهان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، یزد نیمه شرقی، فارس کرمان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

جمعه با تداوم بارش در این مناطق گستره فعالیت سامانه مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های مرکزی، قم و شرق لرستان را نیز در بر می‌گیرد. شنبه علاوه براینکه در مرکز شرق و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده رخ میدهد در برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود. چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس مواج است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.