سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دستگیری پزشک قلابی در لارستان تا بازداشت عاملان درگیری در مراسم عروسی خفر

مهم‌ترین حوادث ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۶۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ضمن هماهنگی با سایر عوامل انتظامی، طی ۷۲ ساعت گذشته ۶۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و بدون مدارک قانونی شامل پوشاک، پارچه، تجهیزات الکترونیکی، لوازم یدکی و سایر اقلام کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۳۶۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این رابطه ۷۳ فقره پرونده تشکیل و ۷۵ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار ملک زاده تأکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است، مبارزه بی امان با کالای قاچاق در جهت تحقق منویات ایشان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

پزشک قلابی در لارستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری فردی که خود را پزشک معرفی و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر دارد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان کرد: طی ارجاع پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان لارستان با موضوع کلاهبرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با شناسایی افراد بیمار و معرفی خود به عنوان پزشک معالج، طی تماس تلفنی با بیمار و همراه آنان به بهانه معرفی داروی مناسب مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می‌کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، فرد مورد نظر که با همراهی خواهرش اقدام به کلاهبرداری می‌کردند را شناسایی وآن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به این که متهمان تاکنون بالغ بر ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

طرح عملیاتی پلیس فتا فارس در برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه

رئیس پلیس فتا استان فارس از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در خصوص برخورد با رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی خبر داد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار این پلیس قرار دارد.

او با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایو‌های مستهجن غیراخلاقی و پیکر تراشی، افزود: تاکنون با انجام هزار و ۵۸۵ رصد عام صورت گرفته، ۵۲ مورد اقدام قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار و حذف صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه‌های ویژه عملیاتی در این پلیس در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتار‌های هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و برخورد با مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه رفتار‌های هنجارشکنانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ و اخاذی از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده‌های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت‌های انتظامی قرار دارد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد کلاهبرداری یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند بعد از ثبت شکایت در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به مرکز پلیس فتا واقع در بلوار احمدی شمالی- خیابان شهیدان ظریفکاران مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

دستگیری عاملان اصلی درگیری در مراسم عروسی خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری ۷ نفر شرور از عاملان درگیری مراسم عروسی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: در پی اعلام خبر درگیری و ضرب و شتم در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، ماموران انتظامی به آدرس اعلامی اعزام و مشخص شد متهمان قبل از حضور ماموران از محل متواری شده اند.

این مقام انتظامی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که تعدادی شرور با سلاح سرد بعد از اقدام به درگیری، بی نظمی و ضرب و شتم تعدادی از افراد حاضر در مراسم عروسی و مجروحیت آن‌ها از محل متواری شده اند.

سرهنگ احمدیان اضافه کرد: با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی، ۷ تن از عوامل اصلی درگیری شناسایی و در یک عملیات منسجم با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با بیان اینکه متهمان در اعترافات اولیه علت درگیری را اختلافات شخصی اعلام کردند، گفت: با کسانی که قصد داشته باشند نظم و امنیت عمومی را مختل کنند، برخورد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به به وای وای خدایا پلیس جلو کیو بگیره خودوم خوب کاریییی نمیکنیم از خونه بیرون نمیریم